SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budowanie relacji przez komunikowanie się |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-EkoPD-BRPK |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komunikowania interpersonalnego w budowaniu relacji z interesariuszami współczesnych organizacji.
Brak.
Wprowadzenie do budowania relacji z interesariuszami firmy. Rozmowa kwalifikacyjna – jej znaczenie, cele i reguły; Prowadzenie efektywnych zebrań zespołowych – przygotowanie agendy, zasady, wyznaczanie ról; Komunikowanie interpersonalne podczas konfliktów, w zależności od ich typu i etapu przebiegu; Rozmowa oceniająca i wykorzystanie reguł konstruktywnej krytyki, wspólne planowanie działań służących rozwojowi pracownika; Komunikowanie publiczne w pracy przez menedżera personalnego – znaczenie dla kształtowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wykorzystanie odpowiedniego stylu komunikowania się.
Praca w zespołach, dyskusja grupowa, case study, ćwiczenia warsztatowe, symulacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową składają się następujące elementy: obecność i aktywny udział na zajęciach (50% oceny końcowej z ćwiczeń) oraz zaliczenie na ocenę pozytywną pisemnego kolokwium (50%).
Obecność na ćwiczeniach: studenci zobowiązani są do systematycznego uczestnictwa w zajęciach. W przypadku nieobecności wynikłych
z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych wykładów. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie w ciągu 7 dni.
Ocena aktywności podczas zajęć będzie odbywała się poprzez systematyczną obserwację wykonania zadań przewidzianych programem ćwiczeń.
Kolokwium zaliczeniowe obejmie swoją treścią tematy realizowane podczas ćwiczeń; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem. Kolokwium będzie składać się z pięciu pytań otwartych z progami punktowymi (progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 10-9,5 punktów – bardzo dobry; 9 punktów – dobry plus; 8,5-8 punktów – dobry; 7,5-7 punktów – dostateczny plus; 6,5-6 punktów – dostateczny).
P.M. Lencioni,The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable, Jossey-Bass, 2002
Artykuły z czasopisma „Personel i Zarządzanie”
Brak.
Zmodyfikowane przez dr inż. Patrycja Łychmus (ostatnia modyfikacja: 25-05-2023 09:24)