SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-PielP-JO |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaznajomienie studenta z podstawową terminologią specjalistyczną w języku angielskim wykorzystywaną w zawodzie pielęgniarki. Doskonalenie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie rozumienia oraz formułowania wypowiedzi ustnej i pisemnej, umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim dla potrzeb studiowania oraz w pracy zawodowej; korzystanie z obcojęzycznych materiałów źródłowych oraz literatury specjalistycznej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
2. Terminologia ogólna związana ze sprawowaniem zawodu pielęgniarki / etyka zawodu pielęgniarki.
3. Budowa ciała ludzkiego i wybranych organów wewnętrznych.
4. Funkcje organizmu ludzkiego.
5. Ogólna terminologia medyczna: oddziały szpitalne / dokumentacja szpitalna / procedury szpitalne.
6. Choroby: symptomy i objawy.
7. Choroby wieku dziecięcego.
8. Radzenie sobie z bólem chronicznym / inne rodzaje bólu / CIP.
Lektorat z języka angielskiego w formie zajęć interaktywnych z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury medycznej z możliwością wykorzystania pracy zdalnej w systemie
e-learning; praca z tekstem, analiza przypadków, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne i komunikacyjne, konwersacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - warunkiem uzyskania zaliczenia jest otrzymanie pozytywnej oceny z zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu zajęć. Ocenie podlegają kolokwium, sprawdzian i testy cząstkowe sprawdzające przyswojoną wiedzę oraz weryfikacja sposobu formułowania wypowiedzi ustnej (aktywny udział Studenta w zajęciach). Student zobowiązany jest uzupełnić braki wynikające z jego nieobecności na zajęciach oraz uzgodnić termin i formę ich zaliczenia z wykładowcą. Zastosowanie mają następujące progi punktowe: 100-93% - bdb, 92-85% - db+, 84-76% - db, 75-68% - dst+, 67-60% - dst.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Regulacje dotyczące warunków uzyskania zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na formę pracy zdalnej w czasie regulaminowym.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2008
1. Glendinning E.H. Professional English in Use. Medicine. Cambridge University Press 2017,
2. Riley D., Vocabulary for Medicine, Peter Collin Publishing,
3. Specjalistyczne materiały anglojęzyczne ze źródeł internetowych.
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 11-07-2023 14:19)