SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-PielP-JO |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaznajomienie studenta z podstawową terminologią specjalistyczną w języku angielskim wykorzystywaną w zawodzie pielęgniarki. Doskonalenie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie rozumienia oraz formułowania wypowiedzi ustnej i pisemnej umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim dla potrzeb studiowania oraz w pracy zawodowej, także w celu korzystania z obcojęzycznych materiałów źródłowych oraz literatury specjalistycznej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Wybrane podstawowe zagadnienia dotyczące poszczególnych działów medycyny.
2. Choroby wieku podeszłego.
3. Monitorowanie parametrów życiowych pacjenta.
4. Komunikacja z pacjentem i jego rodziną.
5. Rodzaje leków, drogi podawania oraz skutki uboczne.
6. Opieka nad pacjentem leżącym i ambulatoryjnym.
7. Zdrowie psychiczne - depresja, schizofrenia i wybrane rodzaje uzależnień.
8. Żywienie i problemy związane z odżywianiem.
Lektorat z języka angielskiego w formie zajęć interaktywnych z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury medycznej z możliwością wykorzystania pracy zdalnej w systemie
e-learning; praca z tekstem, analiza przypadków, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne i komunikacyjne, konwersacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - warunkiem uzyskania zaliczenia jest otrzymanie pozytywnej oceny z zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu zajęć. Ocenie podlegają kolokwium, sprawdzian i testy cząstkowe sprawdzające przyswojoną wiedzę oraz weryfikacja sposobu formułowania wypowiedzi ustnej (przygotowanie projektu / aktywny udział Studenta w zajęciach). Student zobowiązany jest uzupełnić braki wynikające z jego nieobecności na zajęciach oraz uzgodnić termin i formę ich zaliczenia z wykładowcą. Zastosowanie mają następujące progi punktowe: 100-93% - bdb, 92-85% - db+, 84-76% - db, 75-68% - dst+, 67-60% - dst.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Wright R., Cagnol B., English for Nursing 1, Pearson Education Limited 2012
3. Małko E., Govender-Kubiec Ch., Język Angielski dla Pielęgniarek, PZWL Warszawa 2010
1. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
2. Matasek M., Język angielski. Słownictwo. Tematyczny zbiór ćwiczeń, Handy Books 2006
3. Specjalistyczne materiały anglojęzyczne ze źródeł internetowych.
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 11-07-2023 14:24)