SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski medyczny |
Kod przedmiotu | 09.1-WL-LEK-JAME |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 45 | 3 | Egzamin |
Zapoznanie się z podstawowym słownictwem w jęz. angielskim wykorzystywanym w pracy lekarza. Opanowanie wyrażeń i zwrotów stosowanych w poszczególnych sytuacjach klinicznych w leczeniu ambulatoryjnym i szpitalnym (komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną oraz innymi lekarzami). Zapoznanie się ze strukturami językowymi wykorzystywanymi w piśmiennictwie medycznym. Poszerzanie zasobu słownictwa oraz zwrotów dotyczących budowy i funkcjonowania układów ciała ludzkiego oraz wybranych schorzeń. Rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur gramatyczno-językowych w opisywaniu związków przyczynowo-skutkowych, wybranych aspektów opieki zdrowotnej oraz procesów i mechanizmów funkcjonowania organizmu ludzkiego. Kształcenie sprawności rozumienia wypowiedzi ustnej oraz pisemnej w przewidzianym zakresie tematycznym oraz umiejętności interakcji. Doskonalenie wymowy podstawowych terminów medycznych oraz prawidłowego ich formułowania.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej. Zaliczenie przedmiotu Język angielski medyczny w semestrze III.
1. Układ nerwowy. Narządy zmysłów
2. Przeprowadzanie wywiadu z pacjentem. Badanie fizykalne, badanie specjalistyczne
3. Słownictwo i pojęcia w poszczególnych specjalizacjach medycznych
4. Podstawowe wyposażenie gabinetu lekarskiego. Organizacja szpitala
5. Podstawowe procedury medyczne. Farmakoterapia
Dyskusja
Praca z książką (tekstem)
Metoda problemowa
Metoda przypadków
Zależnie od sytuacji, w procesie kształcenia mogą być wykorzystywane formy pracy zdalnej (e-learning).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Realizacja każdej jednostki tematycznej kończy się przeprowadzeniem kolokwium pisemnego. Kolokwium może odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie co najmniej 60% punktów. Cykl nauczania zakończony jest przeprowadzeniem egzaminu pisemnego. Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie co najmniej 60 % punktów. Skala ocen:
100 - 94% - bdb
93 - 87 % - plus db
86 - 80% - db
79 - 70% - plus dst
69 - 60% - dst
Kolokwia oraz egzamin mogą się odbywać w formie stacjonarnej lub zdalnej.
Dopuszczone są dwie usprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze. Student/ka ma obowiązek uzupełnić braki w formie i terminie uzgodnionym z prowadzącym/ą zajęcia. W przypadku zaistnienia większej liczby usprawiedliwionych nieobecności, warunki zaliczenia ustalane są indywidualnie z prowadzącym/ą.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji. Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim.
1. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 1, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.
2. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use. Medicine, Cambridge 2017.
3. Lipińska A, et al., English for Medical Sciences, MedPharm Polska, 2016.
1. Ciecierska J., Jenike B., English for Medicine, PZWL, Warszawa 2016.
2. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 2, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.
3. Podlewska A., Angielski medyczny w tłumaczeniach, Preston Publishing, Warszawa 2018.
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Agnieszka Ziółkowska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-05-2023 21:47)