SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-PIELD-JA |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Kontynuacja nauki języka obcego po studiach pierwszego stopnia prowadzona w ramach specjalistycznego kursu językowego, pogłębienie umiejętności językowych w zakresie
komunikacji z personelem medycznym i języka angielskiego specjalistycznego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie studiów I stopnia, zaliczenie I semestru
1. Planowanie opieki pielęgniarskiej
2. Pooperacyjna opieka pielęgniarska
3. Przedstawianie w formie ustnej i pisemnej informacji dotyczących stanu zdrowia pacjenta, profilaktyki i terapii
4. Wprowadzenie do redagowania krótkich doniesień naukowych
Ćwiczenia prowadzone w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna (scenki sytuacyjne, schematy krótkich dialogów), praca z tekstem z wykorzystaniem artykułów
naukowych i literatury medycznej anglojęzycznej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlega: test sprawdzający
wiedzę, ocena sposobu prezentacji i wypowiedzi w języku angielskim w toku zajęć, ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach. Ocena pozytywna powyżej 60%
uzyskanych punktów. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
94-100% = 5,0, 85-93% = 4,5, 76-84% = 4,0, 68-75% = 3,5, 60-67% = 3,0, 0-59% = 2,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
NIEOBECNOŚCI - dopuszcza się maksymalnie jedną nieobecność usprawiedliwioną odpowiednim dokumentem poświadczającym chorobę (zwolnienie lekarskie) lub wypadek losowy, które Student powinien nadrobić w porozumieniu z prowadzącym zajęcia i z uwzględnieniem możliwości osiągnięcia wszystkich zakładanych efektów uczenia się, nie później jednak niż do dnia zaliczenia. Usprawiedliwienie należy przedstawić prowadzącemu zajęcia w ciągu 5 dni od zaistnienia przyczyny nieobecności. Nieobecności nieusprawiedliwione oznaczają brak możliwości zaliczenia przedmiotu.
Nieobecność studenta podczas sprawdzania wiedzy, która została usprawiedliwiona odpowiednim dokumentem poświadczającym chorobę (zwolnienie lekarskie) lub wypadek losowy w ciągu 3 dni od zdarzenia, upoważnia do wyznaczenia przez Koordynatora przedmiotu terminu zaliczenia, który będzie traktowany jako pierwszy termin dla danego Studenta, przy czym forma zaliczenia/egzaminu może mieć charakter odpowiedzi ustnej lub pisemnej (pytania zamknięte i/lub otwarte).
Student jest zobowiązany do terminowego wypełniania zleconych przez nauczyciela zadań domowych.
Konsultacje: informacja odnośnie terminów konsultacji umieszczona będzie na stronie internetowej i/lub platformie edukacyjnej CM UZ.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
W sprawach nieujętych w regulaminie decyduje koordynator przedmiotu w porozumieniu z Kierownikiem Katedry.
1. Donesch–Jeżo E. English for Medical Students and Doctors part 1. Wyd.Przegląd Lekarski Kraków 2000
2. Grice T. Nursing 2. Oxford University Press 2008
3. Patoka Z. Okulicz I. English for Paramedics. PZWL Warszawa 2012
1. Glendinning E.H. Professional English in Use. Medicine. Cambridge University Press 2017
2. Lipińska A. et al, English for Medical Sciences. Medpharm Polska Wrocław 2016
3. Specjalistyczne artykuły z anglojęzycznych czasopism medycznych i źródeł internetowych
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-08-2023 22:03)