SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing Management |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-P-MM-S20 |
Wydział | Wydział Nauk Prawnych i Ekonomicznych |
Kierunek | WEiZ - oferta ERASMUS |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The objective of this course is to impart elementary knowledge to the students regarding the various aspects of Marketing Management. Students develop marketing management skills in various organizations.
Basics of marketing
Introduction, definitions of marketing. Elements of marketing concept. Functions of marketing. Analysis of consumer behaviors. Concept of market segmentation. Managing the product. Product life cycle and its strategies. New product development. Pricing decisions. Pricing Strategies. Channel management decisions. Promotion strategy. Tools and techniques of sales promotion. Marketing planning. Marketing strategic planning process. Organization of marketing in the company.
Case study, presentation, discussion, project
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Positive grade from the project of marketing.
Kotler P., (2015). Marketing management (14th Edition). Pearson.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing management: Global edition. Harlow: Pearson.
Homburg CH., (2012). Marketing management., MCGraw - Hill Higher Education.
Sobotkiewicz D., (2020). Development or decline of marketing - systematic considerations, Management 24/1.
Lecturer: d.sobotkiewicz@wez.uz.zgora.pl
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 30-05-2023 10:57)