SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka Fizyki w szkole podstawowej |
Kod przedmiotu | WF-Fiz-DFSP |
Wydział | Wydział Fizyki i Astronomii |
Kierunek | Fizyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki fizyki związanej z nauczaniem w szkole podstawowej.
Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego oraz psychologiczno- pedagogicznego
Ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej. Program nauczania fizyki w szkole podstawowej wraz z integracją wewnątrz- i międzyprzedmiotową (D.1.W1., D.1.W2., D.1.W3., D.1.U1., D.1.U2.).
Warsztat pracy nauczyciela. Potrzeba wszechstronnego i nieustannego rozwoju (D.1.W4., D.1.W14.).
Bank metod i technik nauczania w tym opartych na doświadczeniu i eksperymentowaniu (D.1,W5., D.1.W6., D.1.W9., D.1.U3., D.1.U7., D.1.K3., D.1.K4.).
Narzędzia diagnostyczne. Zasady tworzenia, wykorzystanie otrzymanych informacji. ( D.1.U8., D.1.U9., D.1.U11.).
Alternatywne dla oceniania sposoby komunikacji zwrotnej niezbędne w procesie uczenia się (D.1.W10., D.1.W11., D.1.U8., D.1.U10., D.1.K7.).
Indywidualizacja procesu nauczania w grupie klasowej we współpracy ze środowiskiem szkolnym. (D.1.W7., D.1.W12., D.1.U4., D.1.U6., D.1.K1., D.1.K2.).
Praca w małej grupie (D.1.W13., D.1.U7., D.1.K6., D.1.K5).
Dobór pomocy dydaktycznych i podręczników szkolnych. (D.1.W7., D.1.W8., D.1.K4.).
Tworzenie przestrzeni do uczenia się. Kompetencje kluczowe (D.1.W15., D.1.U5., D.1.K8., D.1.K9.).
Praca w małej grupie, praca z tekstem, dyskusja, esej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywność na zajęciach: 10 punktów
udział w dyskusji, esej: 15 punktów
test: 5 punktów
[1] Program nauczania fizyki w szkole podstawowej.
[2] Dydaktyka fizyki, zagadnienia ogólne. Marian Głowacki
[3] Dydaktyka fizyki, zagadnienia wybrane. Jadwiga Salach
[4] Poradnik nauczyciela. pod red. Barbary Sagnowskiej
[1] Rozporządzenie MEN - podstawa programowa dla szkoły podstawowej
[2] Wewnątrzszkolne przepisy prawa oświatowego: Statut
[3] Nauczanie według planu daltońskiego. Helen Parkhurst
Zmodyfikowane przez dr Joanna Kalaga (ostatnia modyfikacja: 05-07-2023 13:19)