SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Artificial Intelligence in Decision-Making - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Artificial Intelligence in Decision-Making
Kod przedmiotu 04.9-WZ-P-AIiDM- 23
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek WEiZ - oferta ERASMUS
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr inż. Wiesław Wasilewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student is familiar with some methods and tools for decision making in relation to AI.

Wymagania wstępne

None

Zakres tematyczny

This course is an introduction to some central issues in decision theory and their relationship to artificial intelligence (AI).

Automated systems have a wide range of applications, ranging from self-driving cars to chess computers.  An autonomous vehicle is equipped with built-in processors and sensors that can detect the environment, perform sensor fusion for decision making, and have continuous control and steering.

With ChatGPT's advanced language processing capabilities, it can be used to automate these processes and provide more accurate and efficient decision-making.  it would allow AI systems to better understand the context of a situation and make more informed decisions . For example, ChatGPT can be used to generate personalized product recommendations for customers based on their browsing history and purchase behavior

This course introduces traditional decision-theoretic tools and models and discusses the bearing of these to core issues in the philosophy of AI.

Metody kształcenia

The teaching consists of lectures and project method.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The examination consists of active participation in seminars and written assignments.

Student final grade will be a combination of: written exam, individual coursework, class participation.

Literatura podstawowa

1. Peterson M., An introduction to decision theory, 2. ed. : Cambridge : Cambridge University Press : 2017, ISBN: 9781107151598.

2. Russell, S., Artificial Intelligence: A Modern Approach, 4th edition, 2021.

3. Wang, F. et al., Chat with ChatGPT on Industry 5.0: Learning and Decision-Making for Intelligent Industries, IEEE/CAA JOURNAL OF AUTOMATICA SINICA, VOL. 10, NO. 4, 2023

4. Brynjolfsson E, McAfee A., The Business of Artificial Intelligence, Harvard Business

Review, 2017.

5. Sharda, R., Delen, D., Turban, E., Business intelligence and analytics: systems for decision support, Pearson Education Limited, 2014. ISBN: 9781292009261.

Literatura uzupełniająca

1. Agrawal, A. K., Gans, J. S., Goldfarb A., What to Expect From Artificial Intelligence, MIT Sloan Management Review, 2017, ISBN: 53863MIT58311

2. Lantz, B., Machine Learning with R: Expert techniques for predictive modeling, 3rd Edition. Packt Publishing, 2019.

3. Poole, D., Mackworth, A. Artificial Intelligence - Foundations of Computational Agents. New York: Cambridge University Press. 2nd Edition, 2017.

4. Cunneen, M., Mullins, M., & Murphy, F. Autonomous Vehicles and Embedded Artifcial Intelligence: The Challenges of Framing Machine Driving Decisions. Applied  Artifcial  Intelligence,  33(8),  706–731. https://doi.org/10.1080/08839514.2019.1600301

Uwagi

Lecturer: w.wasilewski@wez.uz.zgora.pl 


Zmodyfikowane przez mgr inż. Wiesław Wasilewski (ostatnia modyfikacja: 01-06-2023 09:53)