SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychology 2 |
Kod przedmiotu | 05.0-WK-MATED-Ps2-S22 |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Mathematics |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Psychological preparation for working with adolescents and adults.
The credits from the subjects of Psychology and Psychology 1.
Development in late adolescence and early adulthood: cognitive, emotional-social, moral development. (B.1.W2., B.1.U1.)
The formation of identity: conditions conducive to identity formation, types of identity (J. Marcia's concept). (B.1.W2., B.1.U1.)
Threats in late adolescence: identity confusion, eating disorders, feelings of exclusion and loneliness. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2.)
Emerging adulthood: J. J. Arnett's concept. Formation of individual lifestyle. Problems of young adults. Awareness of one's own development. (B.1.W2., B.1.U2., B.1.U8., B.1.K1.)
Disorders emerging in late adolescence and early adulthood: schizophrenia, mood disorders, anxiety disorders, impulse disorders, sexual disorders. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2)
Supporting the individuality of young people in their quest for own identity and career path: conducting conversations, forms of assistance. (B.1.W2., B.1.U2, B.1.U8., B.1.K2., B2.W7.)
Developmental crises in different periods of adulthood: symptoms, coping mechanisms, the impact of developmental crises on intergenerational relationships. (B.1.W5., B.1.U7., B.1.K1.)
Presentations, talks, case studies, storytelling/drama, projects.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
The final grade consists of an evaluation of the prepared presentation (70%) and participation in discussions during the classes (30%).
1. Meyer R, G; Weaver. C.M. Psychopatology, Case studies in abnormal behaviour. Pearson 2013.
1. Stewart J. - Bridges not Walls, McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. 2001.
Modified by Sławomir Piotr Baranowski, PhD. (ostatnia modyfikacja: 29-02-2024 20:01)
Zmodyfikowane przez dr Sławomir Piotr Baranowski (ostatnia modyfikacja: 04-03-2024 12:51)