SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Pedagogy 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Pedagogy 2
Kod przedmiotu 05.0-WK-CSEED-P2-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Aneta Klementowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The acquisition of basic knowledge of pedagogical theory and practice by students. Improving communication skills in educational processes and working with a group. Stimulating reflection on contemporary pedagogical problems.

 

 

Wymagania wstępne

Mastering the basic principles of group work, (auto) reflective thinking about learning and teaching processes.

Zakres tematyczny

• Pedagogical consequences of adopting a specific psychological concept of a person by a teacher. (B.2.W3., B.2.U2., B.2.K3.)

• Pedagogical consequences of a teacher's adoption of a specific educational discourse. (B.2.W2., B.2.U2.)

• The role and tasks of a teacher/educator in a modern school. (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U3., B.2.K1.)

• Teacher as an authority – is it possible and how? (B.2.W4., B.2.W5., B.2.U4., B.2.K1., B.2.K4.)

• Building the culture of the school/group/class (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U4., B.2.K1.)

• Recognizing the hidden program of education/educational situation. (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U4., B.2.K1.)

• Creating educational situations: teaching and upbringing. (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U4., B.2.K2.)

• Pedagogical recognition and rules of creation of a school group/class. (B2.W4., B.2.U5.)

• Working with students in a specific learning situation. (B.2.W5., B.2.W6., B.2.U4., B.2.U6., B.2.U7., B.2.K4.)

• Educational alternatives. (B.2.W2., B.2.U2.)

• Educational work in school/class. (B.2.W6., B.2.W7., B.2.U4., B.2.U6., B.2.U7., B.2.K4.)

• Preventive work in school/class. (B.2.W5., B.2.W6., B.2.U4., B.2.U6., B.2.U7., B.2.K4.)

Metody kształcenia

Problem lecture, workshops.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The basis for passing is the preparation and conducting of workshops on a selected topic by the student individually or in a task group.

Literatura podstawowa

Richard I. Arends, Learning to Teach, Ninth Edition, New York 2012, https://hasanahummi.files.wordpress.com/2017/04/connect-learn-succeed-richard-arends-learning-to-teach-mcgraw-hill-2012.pdf

Jerome Bruner, The Culture of Education, Harvard University Press 1996.

Jana Doležalová, Jan Hábl, Kamil Janiš, Fundamental Pedagogy, Hradec Králové 2014, https://www.dropbox.com/sh/d6plg2q4oydvpcs/AAAHHIQvxktv0eyfE9pnhdVta/Archivos Infobooks ING/Temas/156 Libros de Pedagogía/01. Fundamental Pedagogy. Autor Jana Doležalová, Jan Hábl, Kamil Janiš.pdf?e=1&dl=0

Chelo Moreno Rubio, Effective Teachers – Professional and Personal Skills, ENSAYOS, Revista de la Facultad de Educaciónde Albacete, Nº 24, 2009, https://www.dropbox.com/sh/d6plg2q4oydvpcs/AABJxjGVV5EPx9rlyrTIExEea/Archivos Infobooks ING/Temas/156 Libros de Pedagogía/14. Effective Teachers - Profesional and Personal Skills. Autor Chelo Moreno Rubio.pdf?e=1&dl=0

Agnieszka Hłobił, Social competencies as the foundation of teachers’ professional potential, “Szkoła-Zawód-Praca” 2021, nr 22.

Literatura uzupełniająca

Howard E. Gardner, Multiple Intelligences: The Theory In Practice, Basic Books 1993.

Jolanta Szempruch, On the role of the teacher in intercultural education, „Szkoła-Zawód-Praca” 2020, nr 20.

Gregory B. Whitby, Pedagogies for the 21st Century, ACEL 2007 International Conference Sydney, Australia,https://www.dropbox.com/sh/d6plg2q4oydvpcs/AADXWBPPSGuVvWEl3U3zjw_fa/Archivos Infobooks ING/Temas/156 Libros de Pedagogía/16. Pedagogies for the 21st Century. Autor Gregory B. Whitby.pdf?e=1&dl=0

Dariusz Zając, Professionalism and pedagogical culture of teachers’ work, “Szkoła-Zawód-Praca” 2021, nr 22.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Synówka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2024 21:22)