SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Multimedia in Business - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Multimedia in Business
Kod przedmiotu 11.9-WK-CSEED-MB-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Występuje w specjalnościach Business analytics
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Silva Robak, prof. UZ
  • dr inż. Paweł Wolański
  • mgr inż. Andrzej Majczak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Egzamin
Projekt 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to learn the possibilities and principles of using multimedia techniques in business, to become acquainted with the possibilities of social networking sites and "Web 2.0" and to learn the rules of giving a multimedia presentation.

Wymagania wstępne

Basic skills in using computers and the Internet.

Zakres tematyczny

Lecture:

  1. The essence and origins of multimedia technologies. Inventions that are the foundation for multimedia, the Internet and the popularization of multimedia, the latest multimedia devices and their general applications.
  2. The role of image, sound and animation in multimedia transmission
  3. Web 2.0 tools. Review of social networking sites, Web 2.0.
  4. Mashup websites - applications.
  5. Web 3.0 - the Internet of the future.
  6. Applications of multimedia technologies in economic areas. Multimedia in the enterprise, examples of multimedia applications in business, multimedia in teaching.
  7. Copyright and multimedia content.

Project:

Multimedia presentation on a selected topic related to business and management.

Metody kształcenia

Traditional lecture. Group project in form of a multimedia presentation.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Participation in classes is obligatory. The grade for the course consists of the grade for the project (50%) and the grade for the exam (50%). The condition for passing the course is a positive grade for the project and the exam.

Literatura podstawowa

Peter G. W. Keen: Business Multimedia Explained: A Manager's Guide to Key Terms & Concepts. Harvard Business School Press, 1997

 

Literatura uzupełniająca

  1. RICHARD MAYER, Multimedia Learning, : Cambridge University Press, 2020
  2. Tony Cawkell, The Multimedia Handbook, Routledge,1996

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Synówka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2024 21:19)