SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Object-oriented Programming 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Object-oriented Programming 2
Kod przedmiotu 11.3-WK-CSEEP-OOP2-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Występuje w specjalnościach Information systems
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr inż. Andrzej Majczak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Egzamin
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Theoretical and practical knowledge of modern object-oriented programming languages Java and Python. Familiarization with the Eclipse and SAGE programming environment and its most important functionalities. Presentation of selected applications of object-oriented programming languages.

Wymagania wstępne

Basic knowledge of programming.

Zakres tematyczny

Lecture

  1. Introduction to object-oriented programming language: Python, Java.
  2. Introduction to the Eclipse development platform.
  3. Introduction to programming in the SAGE environment.
  4. Object-oriented programming concepts and programming languages.
  5. Class declaration, creating objects, passing parameters to methods, inheritance.
  6. Event programming and exception handling.
  7. Complex structures in object-oriented programming - collections and lists.
  8. Abstract, static, anonymous, closed classes and interfaces.
  9. Introduction to design patterns.
  10. File operations and reading computer configuration/resources.
  11. Graphics operations and API.
  12. Object-oriented programming and database operations.
  13. Properties and importance of a virtual machine.

Laboratory

  1. Introduction to Eclipse.
  2. Introduction to the SAGE environment.
  3. Writing and running simple programs.
  4. Declaring classes, creating objects and calling methods for the created objects.
  5. Event and exception handling.
  6. Property implementation, program testing.
  7. Defining different types of classes and interfaces.
  8. Use of dedicated libraries.
  9. Implementation of basic file operations.
  10. Reading computer configuration/resources.
  11. Implementation of selected graphic operations.
  12. Implementation of selected database operations.
  13. Use of cryptographic data and libraries and statistical analyses.

Metody kształcenia

Lecture: conventional lecture.

Laboratory: independent work at the computer. The material is covered according to the developed instructions that each student receives at the beginning of classes. Discussions leading to deeper knowledge and better understanding of the material being studied.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The course grade consists of the laboratory grade (40%) and the exam grade (60%). The condition for taking the exam is a positive grade from the laboratory. The condition for passing the course is a positive grade in the laboratory and exam.

Literatura podstawowa

  1. M. Lutz Learning Python, 5th Edition O'Reilly Media 2011
  2. M. Lutz Programming Python: Powerful Object-Oriented Programming 4th Edition O'Reilly Media 2011
  3. Cay, S. Horstman Core Java, Volume II--Advanced Features (Core Series) 11th Edition Pearson 2019

Literatura uzupełniająca

  1. Python Documentation [@] https://docs.python.org/3/
  2. Java Documentation [@] https://www.oracle.com/pl/java/technologies/javase-jdk8-doc-downloads.html

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Synówka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2024 20:00)