SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Singing |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-P-Sin-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus drugiego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is the preparation of conductors to use their vocal organ in a correct and conscious way. Preparation of the student to teach voice training individually and in vocal ensembles.
Receiving a pass in the subject “Introduction to voice training” and optionally “Classical singing” or “Pop and jazz singing” during the undergraduate studies.
Semester I:
Development of practical skills concerning the phonation, breathing and resonance.
The types of articulation in singing.
The kinds of voices - the basic classification.
Methods of work on the elements of singing technique (opening of the apparatus, resonance, breathing, combining of registers, a smooth timbre of consonants, the types of articulation).
Diction exercises
A correct performance of the following works during the semester (a minimum):
a) vocal etudes – 5 exercises (selection) b) three various works (air, song)
combining of registers, a smooth timbre of consonants, the types of articulation). 4. A correct performance of the following works during the semester (a minimum):
a) vocal etudes – 3 exercises (selection) b) four various works (air, song)
Semester II :
1. Development of practical skills concerning the phonation, breathing and resonance.
2. The types of articulation in singing.
3. Methods of work on the elements of singing technique (opening of the apparatus, resonance, breathing,
Exercises, work with a book.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Grade
Conditions for receiving the credit: attendance and activity in class. Preparation of the required minimum of repertoire. Participation in a concert.
Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953 Romaniszyn B., Z zagadnień sztuki i pedagogiki wokalnej, Kraków 1957 Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Pruszyński (ostatnia modyfikacja: 03-05-2024 10:44)