SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Practice of sound production |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-P-PraOfSouProd-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Understanding the physiological properties of hearing, parameters and criteria to assess the quality of sound material.
[2] Elements of the electroacoustic track. Selection of elements of the electroacoustic track based on the design of the recording session.
[3] Acquiring the skills to operate the main peripherals.
[4] Adjusting the recording session plan to the technical capabilities of the recording studio, based on the maximum use of the possibilities of devices in the submix system.
[5] Basic elements of work in a recording studio - ways of recording individual instruments.
[6] Acquiring the skills to assess the recording process at the individual stages of its implementation.
[7] Preparing the student for independent and group work in a recording studio.
Zaliczenie przedmiotu w 5. semestrze.
[1] Hearing properties
[2] Criteria for auditory sound quality assessment
[3] Sound transducers
[4] Sound mixers
[5] Spatial effects processors
[6] Dynamic processors
[7] Conversion of analog signals into digital
[8] Monitor systems
Practicing in the recording studio.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Credit with a grade based on theoretical knowledge and general assessment of student's practical advancement.
Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań : podręcznik dla akustyków, Wyd. 3 uaktual. - Warszawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2008.
Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań : podręcznik dla akustyków, Warszawa, Centrum Animacji Kultury, 2001.
Tomasz Zębalski, Z elektroakustyką za pan brat. Ty też to potrafisz,, Warszawa, Iskry, 1979.
Aleksander Witort, Elektroakustyka dla wszystkich, Wyd. 4. Warszawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1978.
Bolesław Urbański, Elektroakustyka w pytaniach i odpowiedziach, wyd. 3 rozsz., Warszawa, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1993.
M. Drobner, Akustyka muzyczna, , Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1973.
„Estrada i Studio” - nr 9/2006 – Praktyczny poradnik początkującego realizatora - przygotowanie, Więcej basu.
„Estrada i Studio” - nr 10/2006 - Praktyczny poradnik początkującego realizatora – nagrywanie wokali.
„Estrada i Studio” - nr 11/2006 - Kreatywne zastosowanie efektów.
Wiliam Von Mobius: Magia sygnału, czyli cyfrowa elektroakustyka, Warszawa 1983.
Classes, to present the greatest possible variety of recording situations, take place in various available rooms - a recording studio, concert halls with small and large cubature, exercise rooms.
Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Pruszyński (ostatnia modyfikacja: 03-05-2024 10:43)