SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Mathematical Workshop 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Mathematical Workshop 2
Kod przedmiotu 05.9-WK-MATED-MW2-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Mathematics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Aleksandra Arkit
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquiring the ability to prepare your own teaching materials and use them in teaching mathematics based on appropriate modern, complex teaching resources (mathematical packages and an interactive whiteboard) at the post-primary educational level.

Wymagania wstępne

Knowledge and skills in the field of methodological preparation of secondary education. Basic computer skills. Course Mathematical Software.

Zakres tematyczny

  1. The use of TOC tools and critical thinking procedures in the teaching process.
  2. Creating interactive teaching materials in the core curriculum for secondary schools (elements of mathematical analysis, plane geometry, spatial geometry, statistics and probability theory).
  3. Preparing and implementing lesson plans using teaching aids provided in the mathematics laboratory, resources available free of charge on the Internet and self-prepared teaching aids.
  4. Using the functionality of the interactive whiteboard to implement prepared lesson scenarios.

Metody kształcenia

The classes will use methods of independent acquisition of knowledge and practical methods - mainly laboratory exercises in the mathematics laboratory with the use of teaching aids, computer programs and tools facilitating the creation of interactive teaching materials in the core curriculum of primary schools.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The condition for passing the course is the systematic creation of a student's portfolio regarding participation in classes. The assessment includes ongoing monitoring of the portfolio, its reviews with elements of peer assessment, completeness of materials in relation to the analyzed issues of the primary school curriculum in the field of algebra, plane geometry, spatial geometry, statistics and probability theory, inclusion of reflections resulting from experience, organization and coherence of materials.

Literatura podstawowa

1. Pitler H., Hubbell E. R.., Kuhn M., Malenoski K., (2012), Using technology with Classroom Instruction that Works, Denver : Association for Supervision & Curriculum Development

2. What is effective teaching of mathematics?  Chris Coombes Generation Ready, 2013

3. Jonas Hall, GeoGebra Builders Handbook, https://www.geogebra.org/m/t6v92Gdz (January 2024)

Literatura uzupełniająca

1. Books, articles from teaching magazines and the Internet - an alternative adequate to the topic of classes

2. Mathematics course for secondary school - alternative

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Sylwestrzak-Maślanka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2024 16:18)