SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Computer graphics - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Computer graphics
Kod przedmiotu 11.3-WE-INFP-GrafComp-Er
Wydział Wydział Nauk Inżynieryjno-Technicznych
Kierunek Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Andrzej Czajkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • Familiarize students with different approaches to create 3D computer graphics (modelling, sculpting).
  • Introduce modern CGI environments.
  • Introduce the concepts of 3D modelling, texturing and animation.
  • Application of 3D computer graphics in games, animations and 3d printing.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  • Concepts of 3D graphics - vertex, edge and polygon
  • Hard Surface and organic modelling.
  • Topology of 3D models, loops and rings, subdivision.
  • High and low poly modelling - optimisation of 3D models, normal map baking.
  • UVW mapping - mapping coordinates, materials and maps (procedural and raster mapping)
  • Key framing and interpolation in 3D animation, hierarchy with inheritance in animation. 
  • Lightning, shading and shadows in 3D scene - classic and physically correct lights. Exposure control.
  • Rendering process - optimisation and methods

Metody kształcenia

laboratory classes, lecture

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture - the passing criterion is a sufficient mark from the final test.
Laboratory - the passing criterion are positive marks for laboratory exercises.
Final mark components = lecture: 50% + laboratory: 50%

Literatura podstawowa

  1. Kelly L. Murdock, Autodesk 3ds Max 2024 Basics Guide, SDC Publications, 2023

  2.  S.J. Gortler, Foundations of 3D Computer Graphics, MIT Press, 2012

  3. Vaughan W.,The Pushing Points Topology Workbook: Volume 01, 2018

Literatura uzupełniająca

  1. N. Lee, Encyclopedia of Computer Graphics and Games, 2020
  2. Beane, A., 3D Animation Essentials, 2012
  3. Adams E.: Fundamentals of Game Design, 3rd edition, New Riders, 2013
  4.  R. Horne (Author), K. K. Hausman, 3D Printing For Dummies, 2017

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Andrzej Czajkowski (ostatnia modyfikacja: 20-04-2024 18:53)