Familiarize students with different approaches to create 3D computer graphics (modelling, sculpting).
Introduce modern CGI environments.
Introduce the concepts of 3D modelling, texturing and animation.
Application of 3D computer graphics in games, animations and 3d printing.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Concepts of 3D graphics - vertex, edge and polygon
Hard Surface and organic modelling.
Topology of 3D models, loops and rings, subdivision.
High and low poly modelling - optimisation of 3D models, normal map baking.
UVW mapping - mapping coordinates, materials and maps (procedural and raster mapping)
Key framing and interpolation in 3D animation, hierarchy with inheritance in animation.
Lightning, shading and shadows in 3D scene - classic and physically correct lights. Exposure control.
Rendering process - optimisation and methods
Metody kształcenia
laboratory classes, lecture
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Lecture - the passing criterion is a sufficient mark from the final test. Laboratory - the passing criterion are positive marks for laboratory exercises. Final mark components = lecture: 50% + laboratory: 50%
Literatura podstawowa
Kelly L. Murdock, Autodesk 3ds Max 2024 Basics Guide, SDC Publications, 2023
S.J. Gortler, Foundations of 3D Computer Graphics, MIT Press, 2012
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.