SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy zarządzania i przedsiębiorczości |
Kod przedmiotu | 04.9-WK-IDP-PZP-W-S14_pNadGenGFIAE |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Inżynieria danych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem jest pozyskanie umiejętności stosowania zasad zarządzania w różnych formach aktywności gospodarczej.
Brak wymagań.
Wykład:
Zarządzanie, jego istota i znaczenie. Instytucje w otoczeniu jako obiekt zarządzania. Procesy zarządzania: planowanie, organizowanie, sterowanie, kontrolowanie. Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: organizowanie zatrudnienia, kierowanie, motywowanie i kontrolowanie. Cechy i cele organizacji oraz jej części składowe. Struktury organizacyjne – typy struktur i ich projektowanie w zależności od warunków techniczno-organizacyjnych. Procesy informacyjno-decyzyjne. Planowanie i podejmowanie decyzji na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Podejmowanie decyzji kierowniczych. Ilościowe narzędzia podejmowania decyzji.
Ćwiczenia:
Zarządzanie, kierowanie, przywództwo. Menedżer a biznesmen. Role i zadania menedżera. Kariery pracowników i kariery menedżerów. Cechy i cele organizacji oraz jej części składowe. Struktury organizacyjne – typy struktur i ich projektowanie w zależności od warunków techniczno-organizacyjno-społecznych. Procesy informacyjno-decyzyjne.
Wykład konwencjonalny. Ćwiczenia: prezentacja, dyskusja, case study.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Sprawdzanie stopnia przygotowania studentów oraz ich aktywności w trakcie ćwiczeń.
Zaliczenie z ćwiczeń na podstawie dwóch kolokwiów (80%) i aktywności na zajęciach (20%).
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) oraz ocena z egzaminu pisemnego (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z ćwiczeń i egzaminu.
Zmodyfikowane przez dr Robert Dylewski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-10-2016 14:53)