SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Programowanie obiektowe 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Programowanie obiektowe 1
Kod przedmiotu 11.3-WK-IiEP-PO1-L-S14_pNadGen864Q8
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Informatyka i ekonometria
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Janusz Jabłoński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Opanowanie umiejętności pisania prostych programów w języku Java.

Wymagania wstępne

Programowanie komputerów 2.

Zakres tematyczny

Wykład

  1. Historia Javy.
  2. Podstawy: typy danych, zmienne, instrukcje przypisania, operatory.
  3. Łańcuchy i ich metody. Instrukcje sterujące.
  4. Tablice i operacje na tablicach.
  5. Tworzenie własnych klas: konstruktory, metody prywatne, statyczne, publiczne, fabryczne oraz metoda main, pola.
  6. Tworzenie i niszczenie obiektów.
  7. Pakiety.
  8. Komentarze i generowanie dokumentacji.
  9. Klasy i metody finalne. Interfejsy a klasy abstrakcyjne.
  10. Dziedziczenie. AWT a Swing. Obsługa zdarzeń.

Laboratorium

  1. Zapoznanie studentów z środowiskami programistycznymi.
  2. Pisanie i uruchamianie: prostych klas z instrukcjami przypisania, zawierające instrukcje warunkowe i iteracyjne.
  3. Przetwarzanie tablic jednowymiarowych i dwuwymiarowych.
  4. Operacje na łańcuchach znaków.
  5. Debugowanie: śledzenie krok po kroku instrukcji programu i podglądanie wartości zmiennych.
  6. Stosowanie interfejsów.
  7. Tworzenie klas, które dziedziczą po istniejących już klasach.

Metody kształcenia

Wykład: wykład konwersatoryjny.

Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej – pisanie i uruchamianie samodzielnie napisanych programów oraz analiza tych programów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład: egzamin złożony z dwóch części pisemnej i ustnej, warunkiem przystąpienia do części ustnej jest uzyskanie 30% punktów z części pisemnej, uzyskanie 50% punktów z części pisemnej gwarantuje uzyskanie pozytywnej oceny.

Laboratorium: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie ponad 50% punktów z przeprowadzonych w semestrze kartkówek lub kolokwium obejmującego cały przerabiany materiał.

Ocena końcowa przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z egzaminu i laboratorium. Jednakże warunkiem koniecznym uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny

Literatura podstawowa

1.     C. Horstmann, G. Cornell, Java 2. Podstawy, Helion, 2003.

2.     K. Sierra, B. Bates, Head First Java.  Helion, 2004.

3.     M. Lis, Java. Ćwiczenia praktyczne. Helion, 2006.

Literatura uzupełniająca

1.     C. Horstmann, G. Cornell, Java 2. Techniki zaawansowane, Helion, 2003.

2.     B. Eckel, Thinking in Java. Helion, 2001.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Janusz Jabłoński (ostatnia modyfikacja: 03-10-2016 13:00)