SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Programowanie obiektowe 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Programowanie obiektowe 1
Kod przedmiotu 11.3-WK-MATP-PO1-L-S14_pNadGen609I9
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Matematyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Katarzyna Jesse-Józefczyk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie umiejętności pisania prostych programów w języku zorientowanym obiektowo.

Wymagania wstępne

Programowanie komputerów 2.

Zakres tematyczny

Wykład

  1. Różne metody pisania programów.
  2. Podstawowe pojęcia z programowania obiektowego: obiekt, metoda, komunikat, podklasa, konkret, dziedziczenie, hermetyzacja, polimorfizm.
  3. Programowanie obiektowe w wybranym języku.
  4. Tworzenie własnych klas.
  5. Omówienie wybranych dostępnych klas.
  6. Grafika w Delphi.
  7. Klasy reprezentujące okna oraz podstawowe kontrolki.
  8. Obsługa zdarzeń.

Laboratorium

Zapoznanie studentów z środowiskami programistycznymi. Pisanie i uruchamianie: prostych klas. Tworzenie aplikacji przy użyciu już istniejących klas. Tworzenie klas, które dziedziczą po istniejących już klasach.

Metody kształcenia

Wykład: wykład konwersatoryjny.

Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej – pisanie i uruchamianie samodzielnie napisanych programów oraz analiza tych programów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład: test końcowy złożony z dwóch części pisemnej i ustnej, warunkiem przystąpienia do części ustnej jest uzyskanie 30% punktów z części pisemnej, uzyskanie 50% punktów z części pisemnej gwarantuje uzyskanie pozytywnej oceny.

Laboratorium: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie ponad 50% punktów z czterech planowanych w semestrze kartkówek lub kolokwium obejmującego cały przerabiany materiał.

Ocena końcowa przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i laboratorium. Jednakże warunkiem koniecznym uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny z wykładu i laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. P M. Cantu, Delphi 5: praktyka programowania, Mikom, 2000.
  2. X. Pacheco, S. Teixeira, Delphi 6. Vademecum profesjonalisty, Helion, 2002.
  3. G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, UML: przewodnik użytkownika, WNT, 2002.

Literatura uzupełniająca

  1. P. Coad, E. Yourdon, Analiza obiektowa, Oficyna Wydawnicza Read Me, Warszawa 1994.
  2. J. Martin, J.J. Odell, Podstawy metod obiektowych, WNT, 1997.
  3. C. Horstmann, G. Cornell, Java 2. Podstawy, Helion, 2003.
  4. C. Horstmann, G. Cornell, Java 2. Techniki zaawansowane, Helion, 2003.
  5. B. Eckel, Thinking in Java. Helion, 2001.

Uwagi

Przedmiot oferowany również w semestrze III.


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 12-09-2016 08:44)