SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Prowadzenie projektu badawczo-naukowego |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BEM/IP-T-08_15 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Budowa i eksploatacja maszyn / Inżynieria produkcji |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | trzeciego stopnia z tyt. doktora |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie zagadnienia projektu badawczo-naukowego, zasad jego formułowania i realizacji oraz możliwości pozyskania finansowania na jego realizację. Zostaną zaprezentowane metody tworzenia zespołów naukowo-badawczych, proces przygotowywania i realizacji etapów projektu badawczo-naukowego, proces planowania i realizacji harmonogramu badań a także proces monitorowania i kontrolowania postępu prac w ramach planowanego projektu.
Student posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu studiów inżynieryjno-technicznych II- ego stopnia.
Wykład: Istota i pojęcie projektu naukowo-badawczego. Organizacja pracy zespołu badawczego, m.in. role w projekcie i skład zespołu projektowego. Kluczowe kompetencje kierownika projektu oraz teoretyczny i badawczy kontekst projektu. Klasyfikacja projektów ze względu na wielkość, złożoność, interdyscyplinarność, itd. Fazy cyklu życia projektu. Układ projektu: cel prowadzonych badań/hipoteza badawcza; zastosowana metoda badawcza/metodyka; wpływ spodziewanych rezultatów na rozwój nauki, cywilizacji, społeczeństwa. Plan badań. Kosztorys: koszty bezpośrednie i pośrednie; Kalkulacja i uzasadnienie poszczególnych pozycji kosztorysu. Znaczenie projektu. Źródła finansowania dla Projektów naukowo-badawczych. Zaprezentowanie dobrych praktyk.
Projekt: Zdefiniowanie własnego projektu naukowo-badawczego wg:
· cel prowadzonych badań/hipoteza badawcza;
· zastosowana metoda badawcza/metodyka;
· wpływ spodziewanych rezultatów na rozwój nauki, cywilizacji, społeczeństwa;
· plan badań;
· kosztorys: koszty bezpośrednie i pośrednie; Kalkulacja i uzasadnienie poszczególnych pozycji kosztorysu;
· znaczenie projektu.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Projekt – praca w grupach, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie na ocenę
Ocena wystawiana na podstawie kolokwium pisemnego obejmującego weryfikację znajomości podstawowych zagadnień (K_W01, K_W02, K_W05,K_W7)
Projekt: obrona projektu
Ocena wyznaczana na podstawie składowej oceniającej umiejętności związane z przygotowaniem i prowadzeniem projektu naukowo-badawczego (K_U02, K_U02, K_U9).
Ocena:50%W, 50%P
1. Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi, red. naukowa Wirkus M.; Lis A., Difin, 2012
2. Kerzner, H. Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley and Sons Ltd, 2005
-
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska (ostatnia modyfikacja: 17-10-2016 12:27)