SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy
Kod przedmiotu 09.1-WA-AWP-LEKT-Ć-S14_pNadGenK9ER4
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
  2. Water Sculptures- Zapoznanie się z tekstem i dyskusja w grupach.
  3. What makes a good translation - jakie elementy składają się na poprawne i efektywne tłumaczenie tekstów z języka angielskiego.
  4. Tatoo-a taboo in our lives-tekst i dyskusja w grupach-studenci przygotowują 4 pytania dotyczące tekstu.
  5. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  6. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogłoszeń dotyczących pracy. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  7. Lost in Translation- Czytanie tekstu, formułowanie pytań, dyskusja.
  8. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  9. Colours in Adbvertising-do they make a difference? Dyskusja
  10. What three works of art would you take to a desert island?
  11. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.
  12. Test Egzaminacyjny na poziomie B2.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - reading, listenig,speaking, writing.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami K-U26

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCEHeinle. 2009.

Literatura uzupełniająca

Studenci i nauczyciel przygotowują dodatkowe materiały online.

Testy egzaminacyjne FCE - Poziom B2. Spotlight on FCE Heinle 2009.

Uwagi

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 19-09-2016 23:28)