SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Fotografia intermedialna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Fotografia intermedialna
Kod przedmiotu 03.4-WA-GrafP-FOTI-Ć-S14_pNadGenTKLV7
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozpoznanie roli fotografii intermedialnej w sztuce współczesnej. Doświadczenie fotografii jako narzędzia umożliwiającego i poszerzającego środki i sposoby wypowiedzi w różnych dziedzinach twórczości. Pogłębienie świadomości artystycznej ekspresji studenta poprzez działania fotograficzne w przestrzeni. Nabycie umiejętności samodzielnego proponowania znaczeń oraz realizacji zagadnień przy pomocy zróżnicowanych form i sposobów obrazowania wynikających z techniki i technologii fotografii.

Student ma możliwość interpretacji programu poprzez zapis analogowy, cyfrowy, wideo, obiekt, instalację.

Wymagania wstępne

Opanowanie techniki i technologii fotografii w stopniu podstawowym; umiejętność samodzielnej rejestracji obrazu poprzez zapis analogowy, cyfrowy. Świadomość tradycji obrazowania fotograficznego.

Zakres tematyczny

Pracownia proponuje twórczy dialog: zakres tematyczny w dużym stopniu odwołuje się do indywidualnych zainteresowań studenta. Zagadnienia przybliżające kontekst fotografii intermedialnej.

Metody kształcenia

Systematyczne zajęcia w grupie, przedstawienie wybranych zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje proponowanych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Podstawowym kryterium otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach indywidualnych. Zrealizowanie przez studenta ćwiczeń i tematów z efektem finalnym - prace o charakterze wystawienniczym.

Literatura podstawowa

  1. Rouillé André, „Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną”, Universitas, Kraków 2007
  2. Flusser Vilém, „Ku filozofii fotografii”, folia academiae, Katowice 2004
  3. Sontag Susan, „O fotografii”, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1989

Literatura uzupełniająca

  1. Berger John, „Nasze twarze, moje serce, zwięzłe jak fotografie”, Czuły Barbarzyńca Pies, Warszawa 2006
  2. Bruszewski Wojciech
  3. „Fotografia: realność medium”, praca zbiorowa pod red. G. Dziamskiego, A. Kępińskiej, S. Wojneckiego, ASP Poznań, Poznań 2000
  4. Kluszczyński Ryszard W., „Obrazy na wolności”, Instytut Kultury, Warszawa 1998
  5. Manovich Lev, „Język nowych mediów”, Wyd. WaiP, Warszawa 2006
  6. „Od fotografii do rzeczywistości wirtualnej”, praca zbiorowa pod red. M. Hopfinger, IBL PAN 1997
  7. Rousse Georges
  8. Segal Hanna, „Marzenie senne. Fantazja i sztuka”, Universitas, Kraków 2003
  9. „Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów”, opr. Andrzej Gwóźdź, Universitas, Kraków 2001

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 16-09-2016 22:42)