SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski I |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PielP-JO1-K-S14_pNadGen96I2V |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie odpowiadającym poziomowi B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji oraz wykonywanie pracy zawodowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2.
1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
2. Terminologia ogólna związana z zawodem pielęgniarki, etyka zawodu pielęgniarki.
3. Budowa ciała ludzkiego i wybranych organów wewnętrznych.
4. Ogólna terminologia medyczna, oddziały szpitalne, dokumentacja szpitalna.
5. Komunikacja z pacjentem i jego rodziną.
6. Opieka nad pacjentem - radzenie sobie z bólem chronicznym, choroby wieku podeszłego, choroby wieku dziecięcego.
7. Wybrane podstawowe zagadnienia dotyczące poszczególnych działów medycyny.
Ćwiczenia w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna (scenki sytuacyjne, schematy krótkich dialogów), praca z tekstem (czytanie na głos i analiza tekstu, praca ze słownikiem), praca w grupach i w parach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatorium kończy się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są dwa kolokwia pisemne w semestrze przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60 % ocena dst, 61-70% - dst plus, 71-80% - db, 81-90% - db plus, 91-100% - bdb, sprawdziany (progi punktowe j.w) oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach.Oceną końcową jest ocena z konwersatorium.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Wright R., Cagnol B., English for Nursing 1, Pearson Education Limited 2012
3. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2007
4. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
1. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2007
2. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
3. Małko E., Govender-Kubiec Ch., Język Angielski dla Pielęgniarek, PZWL Warszawa 2010
4. Jóżwiak J., Praktyczny Słownik Medyczny, Medyk 2007
5. Słomski P., Podręczny Słownik Medyczny, PZWL 2009
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 15-09-2016 19:07)