SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Historia sztuki |
Kod przedmiotu | 03.6-WA-MalP-HSZT-W-S14_pNadGen758NM |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom najważniejszych zasad periodyzacji historii sztuki i kultury,zwłaszcza polskiej europejskiej, a także pojęć i wiadomości z tej dziedziny, w tym dotyczących metod opisu i interpretacji obiektów artystycznych.
Pozytywne zaliczenie egzaminu z historii sztuki w II semestrze i zaliczenie w III semestrze.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uprzednie zaliczenie ćwiczeń.
Program nauczania obejmuje dzieje sztuk wizualnych i architektury od starożytności do czasów współczesnych, w szczególności do 1945 roku. Materiał wizualny prezentowany na zajęciach służy ilustracji podstawowych typów ikonograficznych, tła ideowego i cech stylowych poszczególnych epok kulturowych oraz dokonań ich najwybitniejszych przedstawicieli. Stanowi on punkt wyjścia do omówienia wybranych zagadnień z zakresu metodologii historii sztuki oraz porównawczej teorii sztuk wizualnych i literatury oraz muzyki.
W IV semestrze studenci poznają dzieje sztuki klasycyzmu, historyzmu, klasycznej awangardy podstawy periodyzacji epok, terminologiii dotyczącej metodologii historii sztuki i opisu dzieł sztuki, a także ikonografii chrześcijańskiej.
1/
Wykład konwersacyjny połączony z prezentacją power point, pokazy filmów, wykład przy obiektach, połączony ze zwiedzaniem wystaw, elementy burzy mózgów i dyskusji
2/
Ćwiczenia: studia lektury, przygotowanie prezentacji power point i referatu, dyskusja,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1/
Regularny udział w wykładzie
Referat i prezentacja power point
Egzamin pisemny: test wizualno-teoretyczny
Egzamin ustny: prezentacja power point na zadany temat
i pytania dotycząca całokształtu programu zajęć, rozmowa na temat wybranej lektury, interpretacja dzieła sztuki
2/
Regularny i aktywny udział w ćwiczeniach
Prezentacja analizy porównawczej tekstów teoretycznych i historycznych
Przygotowanie referatu i prezentacji power point
Kolokwium zaliczeniowe
Lekturę do ćwiczeń kaźdorazowo podaje prowadzący.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Jeschke (ostatnia modyfikacja: 15-09-2016 21:01)