SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy
Kod przedmiotu 09.1-WA-MalP-LEKT-Ć-S14_pNadGenY3UAD
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie języka na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej z użyciem umiejętności językowych - j. angielski.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.B2 ESOKJ

Zakres tematyczny

  1. Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
  2. Graffitti - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Graffitti i dyskusje w grupach na temat, czy Graffitti jest postrzegane jako sztuka.
  3. Semi Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych dzieł sztuki - reprodukcji według kryteriów: Subject, Elements, Media, Intent. Studenci wybierają jeden przykład dzieła sztuki i w grupach dokonują jego opisu według wytycznych SEMI Analysis - dyskusja na forum.
  4. Kolory w życiu, reklamie, sztuce. Dyskusja na temat, jak kolory wpływają na naszą psychikę i w jaki sposób są wykorzystywane w sztuce i reklamie.
  5. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  6. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogloszeń dotyczących pracy. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  7. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  8. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  9. Fashion - dangers of fashion in the past and nowadayds - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
  10. Will the Real Mona Lisa please stand up. Genuine or False. Czytanie artykułu i dyskusja na temat podrabiania dzieł sztuki, ich wiarygodności, wartości, itp.
  11. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B1+ (-reading, listenig, speaking, writing).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami KA1-U23.

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCEHeinle. 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Artykuły online.
  2. Artykuły z magazynów brytyjskich The Guardian, The Times.

Studenci przygotowują rownież swoje materiały zaczerpnięte głownie ze źródeł internetowych

Uwagi

Studenci pracują rownież w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 06-09-2016 22:09)