SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-MalP-MEDI-Ć-S14_pNadGenDG6KF |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studenta do tworzenia szeroko rozumianego cyfrowego, multimedialnego obrazu graficznego o różnym zastosowaniu, funkcji, formie itd.
Łączenie różnych typów obrazowania z wjściem w przestrzeń i obrazem ruchomym włącznie.
Twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym.
Kreatywne eksperymentowanie z obrazem.
Zasadne wykorzystanie charakterystycznych cech języka cyfrowego w konkretnych realizacjach odpowiadajacych założeniem idei artystycznej.
Rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej oraz świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności.
Umiejętność konstruowania idei artystycznych.
Rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych.
Zapoznanie z podstawami druku cyfrowego i zwiazaną z nią technologią obejmującą różne rodzaje druku cyfrowego i stosowanych w nich podłoży.
Zaliczenie poprzedniego semestru przedmiotu Podstawy multimediów, zaawansowana znajomość programów graficznych pakietu Adobe Suite w szczególności Photoshop.
Poruszanie się w obszarach szeroko rozumianych zagadnień graficznych związanych z artystyczną grafiką cyfrową w tym multimedialną.
Konstruowanie i analiza koncepcji twórczej odnośnie obowiazujących tematów oraz adekwatny dobór artystycznych środków ekspresji.
Szerokie myślenie o obrazie - konstruowanie obrazu graficznego w przestrzeni wirtualnej komputera – jak i również poza nim. Możliwość łączenie różnych typów działań i technik np. obraz statyczny z obrazem ruchomym, obiekt, instalacja, łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi technikami garficznymi np. wklęsłodrukiem czy sitodrukiem.
Doskonalenie warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać w zaawansowany sposób możliwości graficznych programów komputerowych oraz poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.)
Warsztat cyfrowy jako inspiracja.
Proces przygotowania pliku do druku wielkoformatowego, metody druku cyfrowego, podłoża stosowane w artystycznym druku cyfrowym, druk finalny i druk próbny uwzgledniający metody eksperymentalne.
Skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje które przede wszystkim mają charakter dyskusji oraz wykładów czy warsztatów.
Student realizuje konkretne zadania- projekty i na bieżąco przedstawia je do korekty (dodatkowo możliwość konsultacji mailowej).
Ostatecznym etapem jest fizyczna realizacja idei projektu zadanych lub indywidualnie zaproponowanych przez studenta tematów np. wydruk, obiekt, instalacja, projekcja ( projekt multimedialny)
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, konkursach oraz zewnętrznych wystawach krajowych i zagranicznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Bieżące konsultacje oraz tzw.przeglądy robocze.
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie konkretnej realizacji projektów spójnego cyklu prac w formie wydruku, projekcji, instalacji,
Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, samodzielnośc podejmowania decyzji, osiągnięte wyniki, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.
Skala ocen: 2 do 5
1. Katalogi z konkursów i wystaw, min: 5 -9 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015
2. ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
3. 7 - 8 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009 I 2012, BWA Katowice
4. 9 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2015, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice
5. Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012
6. Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015
7. Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia
8. Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014
9. Podreczniki do programów graficznych min:
Adobe Photoshop CS5/CSP PL , Helion, 2011, Po prostu Photoshop CS5/CSP PL, Helion 2011, Elaine Weinmann, Peter Lourekas
10. Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,Stentor, Warszawa 2005
11. ,,Digital art”, Christiane Paul, Thames& Hudson world of art ,2003
12. ,,Printmaking at the edge’’ Richard Noice, 2006
13. ,,Colour in art ‘’ John Gage ,Thames& Hudson world of art, 2006
14. „Grafika współczesna :Między unikatem a elektroniczną kopią: referaty z sesji naukowej zorganizowanej w ramach programu Międzynarodowego Triennale Grafiki Kraków, 1999
15. „Zastosowanie druku cyfrowego w praktyce grafiki artystycznej” Prof. A. Romaniuk ASP Katowice 2002
16. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
17. R.W.Kluszczyński, Sztuka Interaktywna-Od dzieła –instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010
18. Interaktywne Media Sztuki,red A. Porczak, ASP Kraków 2009
19. Estetyka cyfrowa, N.Bolz, przeł J.Ostaszewski, red.A. Gwóźdź
20. Sztuka i iluzja, B.Gombrich, PWN,Warszawa 1984
21. Punkt,linia,płaszczyzna, W.Kandinsky, Warszawa 1989
28. Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg, ,Stemtor, Warszawa 2005
29. Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,PWN,Warszawa 1979
Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”
1. Czasopisma: ,,Arteon” „Format” ,,2+3D",,,Notes", ,,Autoportret’’ Exit’’ ‘’Grafia (2004-2008)
2. Strony www:
- www:triennial.cracow.pl (Stowarzyszenie Miedzynarodowe Triennale Grafiki- Kraków)
- www:icondata.trienial.cracow.pl (wirtualne muzeum współczesnej grafiki)
- www:polishprintmaking.com
- www:arteon.pl
- www:obieg.pl
3. ,,Namietnosci i inne przypadki, /Izabella Gustowska: Passions and Other Cases, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001,
4. ,,Społeczeństwo informacyjne, Cyberkultura. Sztuka, Multimediów, R.W.Kluszczyński , Rabid, Kraków 2001,
5. ,,Skanowanie cyfrowe dla profesjonalistów", Busch David D.
6. ,,Sztuka i percepcja wzrokowa” Rudolf Arnheim
7. ,,KOLOR kurs dla artystów i projektantów” David Hornung, Universitas, 2009
8. ,,Contemporary graphic art. in Poland”R. Noyce– Craftsman House – 1997
9. Wprowadzenie w problematykę widzenia, WFP,ASP Kraków,Jan Pamuła
10. Główne kontrowersje estetyki współczesnej,B.Dziemidok
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 04-09-2016 19:48)