SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komiks i rysunek koncepcyjny |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-MalarP-KiR-S16 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Nauka o kompozycji obrazu dwuwymiarowego. Studenci podczas zajęć uczą się rozpoznawać kilkanaście rodzajów kompozycji i posługiwać się nimi w praktyce ilustratora, odpowiednio dostosowując je do planowanego obrazu. Przedmiot oswaja studenta z komponowaniem obrazu malarskiego, rysunkowego i fotograficznego, postaci barwnej, walorowej czy linearnej. Nauka wizualizacji świata przedstawionego za pomocą rysunku, przy użyciu modeli brył i schematów zapamiętywanych podczas nauki. Przedmiot kształci umiejętność rysowania z pamięci , która pozwoli odtwarzać różne formy w sposób poprawny bez posługiwania się dokumentacją i modelem. Celem przedmiotu jest nauka świadomego posługiwania się środkami wyrazu właściwymi dla komiksu, rysunku satyrycznego oraz karykatury.
Umiejętność rysunku w formie koncepcyjnej. Świadome użycie znaków ikonicznych oraz lingwistycznych właściwych dla komiksu. Kształtowanie zindywidualizowanego języka plastycznego w zakresie warstwy semantycznej komiksu. Nauka spójnej wizualizacji rysunkowej w zakresie projektów koncepcyjnych.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności. Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas ćwiczeń. Nauka o kompozycji obrazu dwuwymiarowego. Nauka wizualizacji świata przedstawionego i idei za pomocą rysunku. Studenci podczas zajęć uczą się rozpoznawać kilkanaście rodzajów kompozycji i posługiwać nimi w praktyce ilustratora.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą oceny jest realizacja prac, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia.
Jerzy Szyłak, Komiks, Świat przerysowany, wyd. Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010
Jerzy Szyłak, Poetyka komiksu, warstwa ikoniczna i językowa, wyd. Słowo/obraz, terytoria, Warszawa 2000r.
Wojciech Frenzblau, Michał Gałek, Michał Uruszczak Podstawy rysunku architektonicznego i krajobrazowego, wyd Atropos Kraków 2012
Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997
Andrew Loomis, Creative illustration, wyd. The King Press, New York 1947
Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-09-2016 14:22)