SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Emisja głosu PO |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-EGDZ-Ć-S14_pNadGenLU4I3 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
w odniesieniu do emisja głosu: Kontynuacja pracy nad poprawną emisją w śpiewie i mowie. Wypracowanie odpowiedniej postawy, prawidłowego ułożenia narządu głosowego i narządów mowy w czasie fonacji. Praca nad oddechem podczas fonacji. Wypracowanie apoggio.
w odniesieniu do emisja głosu dziecka: Kontynuacja pracy nad poprawną emisją w śpiewie i mowie. Wypracowanie odpowiedniej postawy, prawidłowego ułożenia narządu głosowego i narządów mowy w czasie fonacji. Praca nad oddechem podczas fonacji. Wypracowanie apoggio. Wyposażenie studenta w wiedzę teoretyczną dotyczącą głosu dziecka oraz możliwych patologii i zagrożeń wynikających z wadliwej fonacji. Zapoznanie z praktycznymi działaniami w zakresu emisji głosu dziecka. Poznanie metod pracy z głosem w zakresie wokalnego kształcenia dzieci zarówno indywidualnego, jak i zespołowego. Zapoznanie się z repertuarem dziecięcym.
Zaliczenie z przedmiotu „Podstawy emisji głosu”.
w odniesieniu do emisja głosu:
1. Praca nad wypracowaniem prawidłowych odruchów emisyjnych w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.
2. Ćwiczenia emisyjne w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.
3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) G. Concone, Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9 – 3 ćwiczenia b) N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu – 3 ćwiczenia c) dwa utwory dowolne (aria, pieśń)
w odniesieniu do emisja głosu dziecka:
1. Przyswojenie wiadomości teoretycznych w podanym niżej zakresie: a) głos dziecka - charakterystyka, b) rozwój głosu dziecka w okresie przedmutacyjnym i mutacyjnym, c) możliwości skalowe głosu dziecięcego, d) najczęstsze błędy w funkcjonowaniu narządu głosu, e) najczęstsze błędy w funkcjonowaniu narządów artykulacyjnych.
2. Praca nad wypracowaniem prawidłowych odruchów emisyjnych w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.
3. Ćwiczenia emisyjne w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.
4. Repertuar wieku dziecięcego: a) kryteria doboru, b) przegląd piosenek dziecięcych.
5. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) G. Concone, Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9 – 3 ćwiczenia b) N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu – 3 ćwiczenia c) dziesięć utworów z repertuaru dziecięcego.
Ćwiczenia, pokaz, praca z książką.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Kolokwium sprawdzające przyswojenie wiadomości teoretycznych.
Poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego.
w odniesieniu do emisja głosu:
w odniesieniu do emisja głosu dziecka:
w odniesieniu do emisja głosu:
w odniesieniu do emisja głosu dziecka:
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska (ostatnia modyfikacja: 07-01-2017 11:02)