SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Czytanie partytur - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Czytanie partytur
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-CZP-Ć-S14_pNadGenDPODN
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Jerzy Markiewicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Umiejętność samodzielnego prawidłowego odczytania, opanowania i zrealizowania na instrumencie klawiszowym  partytury wielogłosowych dzieł wokalnych i instrumentalnych.

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotów: „Fortepian I”, „Fortepian II”, „Harmonia I” , „Zasady muzyki”

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny przedmiotu:

opracowanie  i  przygotowanie  partytur  na     wielogłosowy  chór  głosów  równych  i

mieszanych w różnych formach zapisu i z różnych epok historycznych

0pracowanie i przygotowanie partytur na zespoły intrumentalne

opracowanie i przygotowanie partytur trzy i czterogłosowych w starych kluczach

poznanie podstawowych współczesnych sposobów notacji

 

 

 

Metody kształcenia

Indywidualna praca ze studentem obejmująca pracę z partyturą, pokaz i prelekcję

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Semestr IV

Wykonanie na fortepianie dwóch partytur  trzygłosowych na chór jednorodnyi jednej czterogłosowej na chór mieszany

 

Literatura podstawowa

1.. Śpiewajmy razem- zbiór utworów na 2-3 głosowe chóry dziecięce a cappella cz. II,  Wydawnictwo Muzyczne Agencji Autorskiej Warszawa 1984

2. Nasze pieśni dla chórów jednorodnych- COMUK Warszawa 1984

3. Z pieśnią z. I Śpiewnik na chór mieszany a cappella zebra ł i opracował Józef Karol Lasocki PWM Kraków 1979

4. 3- głosowe utwory dawnych mistrzów ed. S. Wiechowicz PWM Edition Kraków 1948

5. J. S. Bach Chorały na cztery głosy- wybór PWM Kraków 1995

Literatura uzupełniająca

1. Zaśpiewajmy- Pieśni dla chórów szkolnych nas głosy równe, zebrała Maria Wacholc- Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne  Warszawa 1986

2. Antologia Muzyki Chóralnej Renesansu na chór mieszany a cappella red. Stanisław Wiechowicz PWM Kraków 1980

3. Chorbuch fur gemischte Stimmen  Moeseler Verlag Wolfenbuettel und Zurich  M 52.034 

4. W. A. Mozart Requiem C.F. Peters Leipzig 6263 ( w starych kluczach)

5. Z Pieśnią  z. III Śpiewnik na chór mieszany a cappella opr. J. K. Lasocki PWM Kraków 1979

6. Andrzej Koszewski Angelus Domini PWM Kraków 1988

Uwagi

Zajęcia prowadzone w grupach 2 osobowych


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-10-2016 23:17)