SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Harmonia jazzowa - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Harmonia jazzowa
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-HR-Ć-S14_pNadGen4GYCR
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

1. Zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej;

2. Zapoznanie studentów z zasobami dźwiękowymi muzyki jazzowej (skale, akordy, melodyka);

3. Kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele);

4. Praktyczne przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.

Wymagania wstępne

Przyjęcie na I rok studiów II stopnia kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej, wybór bloku przedmiotów fakultatywnych Muzyka Jazzowa.

Zakres tematyczny

1. Zapis funkcyjny (amerykańskie standardy jazzowe);

2. Skale kościelne (dur i jej moduły), moll melodyczna i jej moduły);

3. Budowa akordów, rodzaje faktury;

4. Kadencje

5. Akordy zastępcze (substytuty);

6. Forma bluesa;

7. Rhythm changes;

8. Analiza solowych partii improwizowanych;

9. Analiza kompozycji;

10. Kadencje zwodnicze.

Metody kształcenia

Wykład oraz ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadań pisemnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie kolokwium semestralnego i przedstawionych prac domowych.

Literatura podstawowa

1. Andy Jaffe: Jazz Harmony, Advance Music, Tubingen, 1996;

2. W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented Scales in Jazz, Jamey Aebersold, New Albany 1993;

3. R. Ricker: Technique Development in Fourths for Jazz Improvisation, Alfred Music, London 1983

4. Slonimsky: Thesaurus of scale and melodic patterns,Charles Scribner's Sons, New York 1947; 

5. R. Miller: Modal Jazz Composition & Harmony, Advance Music, Rottenburg, 1996;

6. B. Hołownia: O harmonii jazzowej. Zapiski z szuflady, HoBo Records, Toruń 2012;

7.M. Levine, Jazz Piano Book, Sher Music, Petaluma 2005;

8. R. Santisi, Berklee Jazz Piano, Berklee Press, Boston 2005.

Literatura uzupełniająca

1. M. Levine: The Jazz Theory Book, Share Music, Petaluma 1995;

2. B. Dobbins: Contemporary Pianist: A Comprehensive Approach to Keyboard Improvisation, vol. I-IV, GAMT Music Press, Jamestown 1978-1989;

J. G. T. Jones, Music Theory, Collins Reference, Ney York 1974.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 26-09-2016 17:24)