SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Korepetycje wokalne |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-KOW-Ć-S14_pNadGenHK8YF |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
1. Opanowanie podstawowego warsztatu niezbędnego do wykonywania zawodu wokalisty jazzowego (estradowego).
2. Utrwalanie interpretacji utworów realizowanych w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.
3. Nabycie umiejętności współpracy z sekcją akompaniującą.
4. Wdrażanie pomysłów aranżacyjnych opracowanych podczas ćwiczeń w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.
5. Utrwalanie znajomości szeroko pojętej literatury muzycznej związanej z kierunkiem studiów, nabytej podczas ćwiczeń w ramach przedmiotu Podstawy śpiewu.
zaliczenie II semestru
1. Analiza formalna utworów muzycznych należących do programu danego semestru.
2. Precyzowanie i określanie docelowej formy, budowy, ogólnego charakteru i tempa opracowywanego utworu oraz zapis tychże informacji.
3. Opracowywanie i świadome budowanie dynamicznej warstwy utworu muzycznego oraz jej zapis.
4. Precyzowanie instrumentarium niezbędnego do realizacji indywidualnych zamierzeń aranżacyjno-brzmieniowych studenta oraz jego wdrażanie.
5. Uwrażliwianie na rolę artykulacji solisty i zespołu akompaniującego w budowaniu charakteru wykonywanego utworu muzycznego oraz rola spójności w jej realizacji przez wszystkich członków aparatu wykonawczego.
6. Nabieranie biegłości w operowaniu głosem oraz sprawności technicznej.
8. Uwrażliwianie na prawidłową intonację podczas pracy nad repertuarem.
9. Zapoznawanie się z podstawowymi skalami niezbędnymi do poruszania się w temacie improwizacji oraz analiza metod prawidłowego odchodzenia od oryginalnej linii melodycznej opracowywanego utworu muzycznego.
10. Nabieranie umiejętności budowania strony emocjonalnej wykonywanego utworu muzycznego oraz przekazywania swoich zamierzeń pozostałym członkom zespołu muzycznego biorącym udział w wykonaniu danego utworu.
1. Ćwiczenia praktyczne.
2. Praca na repertuarze obowiązującym w danym semestrze.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1. Zaliczenie repertuaru obowiązującego w danym semestrze, spójnego z programem przedmiotu Podstawy śpiewu.
2. Dwa dowolnie wybrane standardy muzyki jazzowej.
3. Dwa utwory w języku polskim.
4. Transkrypcja obowiązującego w danym semestrze sola instrumentalnego.
1. „The New Jazz Real Book” - Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)
3. „Piosenki z Kabaretu Starszych Panów” - J. Wasowski, J. Przybora, opracowanie - Bogdan Hołownia.
4. „Piosenki Agnieszki Osieckiej” (vol. 1-10).
Przedmiot ten może być także realizowany przez studentów uczęszczających na zajęcia z „Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego”, tworzących akompaniamenty dla wokalistów pod kierunkiem wykładowcy.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 22-09-2016 09:38)