SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy marketingu w kulturze muzycznej |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-MAR-Ć-S14_pNadGenFRA3E |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu podstawowych regulacji prawnych i organizacyjnych tyczących podmiotów działających w sferze kultury,
- poszerzenie wiedzy na temat stanu i uwarunkowań współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury,
- zdobycie umiejętności analizowania - w podstawowym zakresie - procesów i mechanizmów funkcjonowania kultury w ramach realiów rynkowych,
- zdobycie podstaw wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności w sferze kultury m.in. podstaw marketingu, reklamy, podstaw public relations, sponsoringu, kultury w mediach, etykiety menedżera
- praktyczne przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie projektowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury muzycznej
Brak wymagań wstępnych
Semestr I: 1. Podstawy prawne działalności w sferze kultury. 2. Uwarunkowania funkcjonowania rynku kultury w Polsce. Polityka kulturalna. 3. Marketing. Marketing w kulturze. 4. Projektowanie przedsięwzięć muzycznych. 5. Sponsoring. 6. Promocja i reklama.
Ćwiczenia, metoda projektu, wykład problemowy, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Semestr I: pozytywna ocena wzoru umowy o dzieło lub dossier artystycznego.
1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001; 2. K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997; 3. L. Stecki, Sponsoring, Toruń 1995; 4. M. Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003; 5. M. Iwaszkiewicz, Marketing a rynek sztuki współczesnej, Poznań 1998; 6. A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Kraków 2004; 7. S .Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000; 8. A. Sznajder, Sztuka promocji, Warszawa 1995; 9. Podstawy marketingu, red. J. ltkorn, Kraków 2000; 10. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa 1993; 11. Z. Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury; 12. A. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej; T.Król, M.Gąsiorowska i in., Podatek VAT w instytucjach kultury 2017, Warszawa 2016.
J. Grad, U.Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1999; 2. J. Grad, Badania uczestnictwa w kulturze artystycznej w polskiej socjologii kultury, Poznań 1997.
Zmodyfikowane przez dr hab. Rafał Ciesielski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-11-2016 10:08)