SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Propedeutyka instrumentacji |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-PIN-Ć-S14_pNadGen639LC |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Zaznajomienie z problematyką zapisu i podstawowych zasad instrumentacji. [2] Kształtowanie umiejętności w zakresie instrumentacji, aranżacji na zespoły typu combo oraz big band. [3] Kształtowanie poczucia brzmienia, estetyki i wrażliwości na barwę dźwięku. [4] Przygotowanie do przyszłej pracy estradowej w zakresie umiejętności instrumentacji, aranżacji w kontekście muzyki jazzowej
Zaliczenie przedmiotu Instrumentoznawstwo z akustyką. Student zna instrumenty muzyczne charakterystyczne dla dużych zespołów typu big band. Potrafi scharakteryzować ich budowę oraz rozróżnić brzmienie. Posługuje się notacją właściwą dla poszczególnych instrumentów (klucz, transpozycja).
Propedeutyka instrumentacji (sem. 3)
[1] Charakterystyka instrumentów wchodzących w skład orkiestr jazzowych typu big band (blacha – trąbki i puzony, saksofony, instrumenty sekcji rytmicznej – kontrabas, fortepian, gitara, perkusja). [2] Składniki akordów w układach 2,3,4,5-cio głosowych w instrumentach jednego rodzaju oraz grupach mieszanych w kontekście harmonii i stylów w muzyce jazzowej. [3] Łączenie instrumentów.
Praca w grupie - ćwiczenia
Praca samodzielna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie:
/ samodzielnych prac pisemnych
/ kolokwium
/ uczestnictwa w zajęciach.
B. Pawłowski: Podstawy instrumentacji t.1, t.2
M. Rimski – Korsakow: Zasady instrumentacji, Kraków 1953
Russell Garcia: THE PROFESSIONAL ARRANGER COMPOSER, Criterion Music Co.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 10-10-2016 16:57)