SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language III - course description

General information
Course name Foreign Language III
Course ID 06.9-WM-IBezp-P-29_15gen
Faculty Faculty of Engineering and Technical Sciences
Field of study Safety engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Anna Przyjemska-Skrabucha
  • mgr Agnieszka Florkowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest uzyskanie przez  studenta znajomości języka angielskiego na poziomie B1+  wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Scope

W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:

1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie A2+ w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Rozszerzenie komponentu kulturowego i cywilizacyjnego ukierunkowanych na styl życia w krajach anglojęzycznych.

2. Wprowadzenie elementów języka technicznego, w tym:

a. Kryteria doboru zawodu, charakterystyka zawodów technicznych - specyfika pracy inżyniera bezpieczeństwa

b. Organizacja i bezpieczeństwo pracy

c. Problemy związane z działaniem urządzeń i maszyn

d. Zapis i odczytywanie instrukcji

Teaching methods

Zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia  przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów) oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (każde kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)

Recommended reading

1.         Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk Intermediate, Oxford University Press, 2013

2.        Eric H. Glendinning, Technology 2, Oxford University Press, 2012

3.        Agnieszka M. Sendur,  Anna Warecka, English for Safety, Security and Law Enforcement, Kraków 2012

Further reading

1.     Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008

2.    Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005 

3. .     Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009

4. Clive Oxenden, Christina Latham-KoenigPaul Seligson,  New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007

5.     http://www.onestopenglish.com/

http://www.insideout.net/

Notes


Modified by mgr Anna Przyjemska-Skrabucha (last modification: 12-09-2016 16:44)