SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy III |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-IBezp-P-29_15gen |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Inżynieria bezpieczeństwa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie B1+ wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie A2+ w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Rozszerzenie komponentu kulturowego i cywilizacyjnego ukierunkowanych na styl życia w krajach anglojęzycznych.
2. Wprowadzenie elementów języka technicznego, w tym:
a. Kryteria doboru zawodu, charakterystyka zawodów technicznych - specyfika pracy inżyniera bezpieczeństwa
b. Organizacja i bezpieczeństwo pracy
c. Problemy związane z działaniem urządzeń i maszyn
d. Zapis i odczytywanie instrukcji
Zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów) oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (każde kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk Intermediate, Oxford University Press, 2013
2. Eric H. Glendinning, Technology 2, Oxford University Press, 2012
3. Agnieszka M. Sendur, Anna Warecka, English for Safety, Security and Law Enforcement, Kraków 2012
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
3. . Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. http://www.onestopenglish.com/
Zmodyfikowane przez mgr Anna Przyjemska-Skrabucha (ostatnia modyfikacja: 12-09-2016 16:44)