SylabUZ

Generate PDF for this page

Concurrent Engineering - course description

General information
Course name Concurrent Engineering
Course ID 06.1-WM-MiBM-KM-D-02_15gen
Faculty Faculty of Engineering and Technical Sciences
Field of study mechanical engineering / Construction and Management
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest wytworzeniu u studentów umiejętności pracy w multidyscyplinarnym zespole, systemowym rozwiązywaniu problemów, świadomości ról w pracy zespołowej

Prerequisites

brak wymagań wstępnych

Scope

Wymagania współczesnego rynku od produktów i producentów. Innowatyka i szybkość adaptacji  jako narzędzia  konkurowania, znaczenie pracy zespołowej, budowa zespołu, rola przywódcy, sprawność komunikowania, projektowanie holistyczne cyklu życia produktu, optymalizacja wielokryterialna, zarządzanie konfliktem, Rapid Prototyping, zasady rozwoju zrównoważonego ( sustain development), CAM. CIM, komputerowe platformy komunikacji w procesie projektowania, bazy wiedzy, zarządzanie wiedzą, zarządzanie konfliktem, zarządzanie ryzykiem, techniki komunikowania się w zespole  

Teaching methods

Wykład problemowy. Zajęcia projektowe w grupie – zespołowe rozwiązywanie problemów technicznych i organizacyjnych na wybranym przykładzie 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie wykładu pisemne  testu z 5 zagadnień.  Z projektu zaliczenie na podstawie prezentacji samodzielnie wykonanego opracowania na zadany temat.

Na ocenę 2

Na ocenę 3

Na ocenę 4

Na ocenę 5

Student nie rozumie pytania, nie potrafi w sposób prawidłowy udzielić odpowiedzi

Odpowiedzi zawierają tylko informacje podstawowe bez wspomagających schematów, wykresów itp.

Odpowiedzi zawierają informacje przedstawiane podczas zajęć, lecz nie w pełni kompletne lub z nieznacznymi błędami

Odpowiedzi zawierają pełne informacje przedstawiane podczas zajęć oraz własne spostrzeżenie rozpatrywanego problemu

Recommended reading

  1. www.mit.edu OCW – otwarte zasoby  internetu
  2. C. Cempel – Teoria i inżynieria systemów – Politechnik Poznań, www – otwarte zasoby  internetu

Further reading

Notes


Modified by dr inż. Roman Sobczak (last modification: 20-09-2016 13:36)