SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Teoria i metodyka lekkiej atletyki 1 |
Kod przedmiotu | 16.1-WP-WFP-LA1-W_pNadGenSJVN6 |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 10 | 0,67 | 5 | 0,33 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu metodyki, techniki i przepisów poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. Znajomość metod i zasad nauczania lekkiej atletyki w placówkach szkolnych.
Ogólna sprawność psychomotoryczna.
Treści wykładów: Charakterystyka lekkiej atletyki jako dyscypliny sportu, konkurencje la i przepisy, podział na kategorie wiekowe, rodzaje zawodów.
Treści ćwiczeń: Zabawy i gry lekkoatletyczne, metodyka i technika nauczania wybranych konkurencji: biegi sprinterskie, biegi przez płotki i sztafetowe, skok w dal techniką naturalną, skok wzwyż techniką naturalną, rzut piłeczką palantową.
Wykład konwencjonalny, metoda podająca, poglądowa, syntetyczno-analityczna, pokaz, pomiar, obserwacja, dyskusja problemowa,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem na podstawie obecności i aktywnym uczestnictwem w zajęciach.
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów i testów (sprawdzianów) praktycznych z poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych zgodnie z podanymi na zajęciach kryteriami.
Przedmiot jest kontynuowany w kolejnym semestrze i warunkiem zaliczenia będzie egzamin końcowy w formie pisemnej z treści obejmującej tematykę wykładów i konwersatorium. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów.
Stawczyk Z., (red.) Zarys lekkoatletyki. AWF Poznań, 1999
Stawczyk Z., Gry i zabawy lekkoatletyczne. Poznań, 1998.
Przepisy zawodów w lekkoatletyce, PZLA, Warszawa, 2008.
Iskra J. „Lekkoatletyka: podręcznik dla studentów”. Wydawnictwo AWF w Katowicach, 2004.
Iskra J., Skowronek T., Szade B., Walaszczyk A.: Metodyka nauczania lekkoatletyki w szkole. AWF, Katowice, 2005.
Barankiewicz: S. Leksykon wychowania fizycznego i sportu szkolnego. W-wa 1998.
Zienkowicz (red): Lekka atletyka. Technika - Metodyka - Ćwiczenia Specjalne. Warszawa 1993.
Żukowski R., Rzut oszczepem. MAW Warszawa 1988
Szelest Z., Sulisz S., Lekkoatletyka. Zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych. Warszawa 1985
Sulisz S., Lekkoatletyka dla najmłodszych. Warszawa 1996
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 20:16)