SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Teoria i metodyka lekkiej atletyki 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Teoria i metodyka lekkiej atletyki 1
Kod przedmiotu 16.1-WP-WFP-LA1-W_pNadGenSJVN6
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Wychowanie fizyczne.
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 10 0,67 5 0,33 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 45 3 27 1,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu metodyki, techniki i przepisów poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. Znajomość metod i zasad nauczania lekkiej atletyki w placówkach szkolnych.

 

Wymagania wstępne

Ogólna sprawność psychomotoryczna.

 

Zakres tematyczny

Treści wykładów: Charakterystyka lekkiej atletyki jako dyscypliny sportu, konkurencje la i przepisy, podział na kategorie wiekowe, rodzaje zawodów.

Treści ćwiczeń: Zabawy i gry lekkoatletyczne, metodyka i technika nauczania wybranych konkurencji: biegi sprinterskie, biegi przez płotki i sztafetowe, skok w dal techniką naturalną, skok wzwyż techniką naturalną, rzut piłeczką palantową.

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny, metoda podająca, poglądowa, syntetyczno-analityczna, pokaz, pomiar, obserwacja, dyskusja problemowa,

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem na podstawie obecności i aktywnym uczestnictwem w zajęciach.

Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów i testów (sprawdzianów) praktycznych z poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych zgodnie z podanymi na zajęciach kryteriami.

Przedmiot jest kontynuowany w kolejnym semestrze i warunkiem zaliczenia będzie egzamin końcowy w formie pisemnej z treści obejmującej tematykę wykładów i konwersatorium. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów.

 

Literatura podstawowa

  • Stawczyk Z., (red.) Zarys lekkoatletyki. AWF Poznań, 1999

  • Stawczyk Z., Gry i zabawy lekkoatletyczne. Poznań, 1998.

  • Przepisy zawodów w lekkoatletyce, PZLA, Warszawa, 2008.

  • Iskra J. „Lekkoatletyka: podręcznik dla studentów”. Wydawnictwo AWF w Katowicach, 2004.

  • Iskra J., Skowronek T., Szade B., Walaszczyk A.: Metodyka nauczania lekkoatletyki w szkole. AWF, Katowice, 2005.

 

Literatura uzupełniająca

  • Barankiewicz: S. Leksykon wychowania fizycznego i sportu szkolnego. W-wa 1998.

  • Zienkowicz (red): Lekka atletyka. Technika - Metodyka - Ćwiczenia Specjalne. Warszawa 1993.

  • Żukowski R., Rzut oszczepem. MAW Warszawa 1988

  • Szelest Z., Sulisz S., Lekkoatletyka. Zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych. Warszawa 1985

  • Sulisz S., Lekkoatletyka dla najmłodszych. Warszawa 1996

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 20:16)