SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język Obcy angielski/niemiecki |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-WF-JOan |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 60 | 4 | 32 | 2,13 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji oraz wykonywanie pracy zawodowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1.
1. Kształtowanie osobowości przez sport - historia igrzysk olimpijskich; sylwetki słynnych sportowców, trenerów i drużyn sportowych.
2. Rywalizacja w sporcie - zasady fair play i słynni oszuści sportowi.
3. Doping wydolnościowy.
4. Edukacja zdrowotna - właściwa dieta, zdrowy styl życia, fitness.
5. Problemy ze zdrowiem - wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami żywienia.
6. Uzależnienia stymulowane przez substancje oraz zachowania.
Ćwiczenia w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna, praca z tekstem w języku obcym, praca ze słownikiem, praca w grupach i w parach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zajęcia kończą się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: dwa kolokwia pisemne, sprawdziany przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60 % - dostateczny, 61-70% - dostateczny plus, 71-80% - dobry, 81-90% - dobry plus, 91-100% - bardzo dobry, przygotowanie i prezentacja ustna referatu oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach.Oceną końcową jest ocena z zajęć.
1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009
2. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
3. Matasek M., Język angielski. Słownictwo, Handy Books 2006
1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
2. McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 1995
3. Wiśniewska K., Angielski. Najważniejsze kolokacje, Edgard Warszawa 2012
4. Wiśniewska K., Testy gramatyczno-leksykalne dla średnio-zaawansowanych, Edgard Warszawa 2010
5. Nowak A., Angielski. Testy leksykalne, Edgard, Warszawa 2012
6. Cieślak M., English Special. Repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
7. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009
8. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 16-09-2016 11:31)