SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język Obcy angielski/niemiecki |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-WF-JOan |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 24 | 1,6 | Egzamin |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji oraz wykonywanie pracy zawodowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1.
1. Niepełnosprawność a sport.
2. Od juniora do seniora - sport w każdym wieku (sport w szkole, proces starzenia, gerontologia).
3. Interpretacja danych statystycznych (liczby, procenty, diagramy,wykresy).
4. Praca zawodowa - korespondencja formalna.
Ćwiczenia w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna, praca z tekstem w języku obcym, praca ze słownikiem, praca w grupach i w parach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego specjalistycznego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia.Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych: 51–60 % - dostateczny, 6 –70 % - dostateczny plus, 71–80 % - dobry, 81–90 % - dobry plus, 91–100 % - bardzo dobry. Oceną końcową jest ocena z egzaminu.
1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009
2. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
3. Matasek M., Język angielski. Słownictwo, Handy Books 2006
1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
2. McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 1995
3. Wiśniewska K., Angielski. Najważniejsze kolokacje, Edgard Warszawa 2012
4. Wiśniewska K., Testy gramatyczno-leksykalne dla średnio-zaawansowanych, Edgard Warszawa 2010
5. Nowak A., Angielski. Testy leksykalne, Edgard, Warszawa 2012
6. Cieślak M., English Special. Repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
7. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009
8. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 16-09-2016 11:32)