SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Sporty rekreacyjne do wyboru2: tenis ziemny/tenis stołowy |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WF-SRW:TZ/TS |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności praktycznych z zakresu techniki gry i metodyki nauczania. Nabycie umiejętności wykorzystania sprzętu do tenisa stołowego i ziemnego w prowadzeniu i organizowaniu zajęć na różnych etapach edukacyjnych w szkole. Opanowanie umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć w różnych formach.
Wiadomości i umiejętności z zakresu metodyki wychowani fizycznego , fizjologii wysiłku fizycznego
Wykorzystanie tenisa ziemnego i stołowego w wychowaniu fizycznym i rekreacji, w organizacji czasu wolnego. Terminologia i oznaczenie elementów gry, systematyka uderzeń. Ćwiczenia oswajające, gry i zabawy ze sprzętem do tenisa ziemnego i stołowego. Technika poszczególnych uderzeń, poruszanie się w polu gry –zasady wykonania, opis i pokaz, uderzeń podstawowych wraz z opanowaniem wzorcowego pokazu tych uderzeń (wolej, FU, BH, serwis, lob i smecz). Podstawy metodyczne nauczania techniki formy i techniki stosowane w nauczaniu i doskonaleniu gry w tenisa ziemnego i stołowego. Style-strategie gry w tenisie. Doskonalenie własnej techniki gry Przepisy gry w tenisa ziemnego i stołowego, organizacja zawodów sportowych, sędziowanie, obserwacja.
Obserwacja, dyskusja problemowa, zajęcia praktyczne, gra symulacyjna samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, praca w grupach,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi ze znajomości systematyki ćwiczeń, elementów techniki i taktyki z tenisa ziemnego i stołowego (minimum na uzyskanie zaliczenia to 50% punktów) oraz sprawdzian umiejętności praktycznych.
Tenis ziemny:
Radwański R. P., Profesjonalny Trening Tenisowy Kraków 1994.
2. Dracz , Chojnicki K. PZT Warszawa 1984.
3. Królak A., Tenis dla dzieci, nauczycieli i rodziców WSIP Warszawa 1999.
4. Podręcznik wzorowego Trenera – Wydawnictwo Piętka Beata 1998.
Tenis stołowy:
Bucher W., 1014 Spiel – und Ubnungsformen im Tischtennis. Schorndorf 1993.
Gross B.U., Huber D., Tischtennis. Hamburg 1995.
Grubba A., Nauka tenisa stołowego w weekend. Gdańsk 1996.
Grycan J. Intergralny tenis stołowy. Kraków 2007, wyd. J. Grycan Table Tennis Body Mind Training
Hudetz R., Tenis stołowy 2000. Modest, Łódź 2005.
Klimkowski T., Tenis stołowy. Technika i metodyka treningu. Gdańsk 1995.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 09-09-2016 18:49)