SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Sporty rekreacyjne do wyboru2: tenis ziemny/tenis stołowy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Sporty rekreacyjne do wyboru2: tenis ziemny/tenis stołowy
Kod przedmiotu 16.1-WL-WF-SRW:TZ/TS
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Wychowanie fizyczne.
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Paweł Sroczyński
  • mgr Renata Skrzypczyńska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności praktycznych z zakresu techniki gry i metodyki nauczania. Nabycie umiejętności wykorzystania sprzętu do tenisa stołowego i ziemnego w prowadzeniu i organizowaniu zajęć na różnych etapach edukacyjnych w szkole. Opanowanie umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć w różnych formach.

Wymagania wstępne

Wiadomości i umiejętności z zakresu metodyki wychowani fizycznego , fizjologii wysiłku fizycznego

 

Zakres tematyczny

Wykorzystanie tenisa ziemnego i stołowego w wychowaniu fizycznym i rekreacji, w organizacji czasu wolnego. Terminologia i oznaczenie elementów gry, systematyka uderzeń. Ćwiczenia oswajające, gry i zabawy ze sprzętem do tenisa ziemnego i stołowego. Technika poszczególnych uderzeń, poruszanie się w polu gry –zasady wykonania, opis i pokaz, uderzeń podstawowych wraz z opanowaniem wzorcowego pokazu tych uderzeń (wolej, FU, BH, serwis, lob i smecz). Podstawy metodyczne nauczania techniki formy i techniki stosowane w nauczaniu i doskonaleniu gry w tenisa ziemnego i stołowego. Style-strategie gry w tenisie. Doskonalenie własnej techniki gry Przepisy gry w tenisa ziemnego i stołowego, organizacja zawodów sportowych, sędziowanie, obserwacja.

 

Metody kształcenia

 Obserwacja, dyskusja problemowa, zajęcia praktyczne, gra symulacyjna samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, praca w grupach,

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi ze znajomości systematyki ćwiczeń, elementów techniki i taktyki z tenisa ziemnego i stołowego (minimum na uzyskanie zaliczenia to 50% punktów) oraz sprawdzian umiejętności praktycznych.

 

Literatura podstawowa

Tenis ziemny:

Radwański R. P., Profesjonalny Trening Tenisowy Kraków 1994.

2. Dracz , Chojnicki K. PZT Warszawa 1984.

3. Królak A., Tenis dla dzieci, nauczycieli i rodziców WSIP Warszawa 1999.

4. Podręcznik wzorowego Trenera – Wydawnictwo Piętka Beata 1998.

Tenis stołowy:

  1. Bucher W., 1014 Spiel – und Ubnungsformen im Tischtennis. Schorndorf 1993.

  2. Gross B.U., Huber D., Tischtennis. Hamburg 1995.

  3. Grubba A., Nauka tenisa stołowego w weekend. Gdańsk 1996.

  4. Grycan J. Intergralny tenis stołowy. Kraków 2007, wyd. J. Grycan Table Tennis Body Mind Training

  5. Hudetz R., Tenis stołowy 2000. Modest, Łódź 2005.

  6. Klimkowski T., Tenis stołowy. Technika i metodyka treningu. Gdańsk 1995.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 09-09-2016 18:49)