Sporty lekkoatletyczne do wyboru5: skoki/rzuty - opis przedmiotu
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu
Sporty lekkoatletyczne do wyboru5: skoki/rzuty
Kod przedmiotu
16.1-WL-WF-SLW:S/R
Wydział
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek
Wychowanie fizyczne.
Profil
praktyczny
Rodzaj studiów
pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr
6
Liczba punktów ECTS do zdobycia
2
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
dr Grażyna Biczysko
dr Barbara Morawin
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Laboratorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu metodyki, techniki i przepisów poszczególnych konkurencji rzutowych i skocznościowych w lekkiej atletyce. Znajomość metod i zasad nauczania lekkiej atletyki w placówkach szkolnych i sportowych.
Wymagania wstępne
Ogólna sprawność psychomotoryczna.
Zakres tematyczny
Zakres tematyczny przedmiotu:
Gry i zabawy ruchowe w nauczaniu konkurencji lekkoatletycznych
Metodyka i technika nauczania konkurencji rzutowych: pchnięcia kulą, rzutu piłeczką palantową, rzutu oszczepem, rzutu młotem, rzutu dyskiem
Metodyka i technika nauczania konkurencji skocznościowych: skoku w dal, trójskoku, skoku wzwyż, skoku o tyczce.
Metody kształcenia
Metoda podająca, poglądowa, syntetyczno-analityczna, pokaz, pomiar, obserwacja, dyskusja problemowa, analiza i dyskusja na temat uzyskanych wyników.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie na ocenę na podstawie zdobytych punktów. Punktacji podlega test sprawdzający wiedzę (pytania zamknięte i otwarte) oraz sprawdziany praktyczne z poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych oraz aktywny udział studenta w zajęciach. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest uzyskanie minimum 50% punktów z max liczby punktów możliwych do zdobycia podczas ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Stawczyk Z., 1999, (red.) Zarys lekkoatletyki. Wydawnictwo AWF Poznań.
Stawczyk Z., 1998, Gry i zabawy lekkoatletyczne. Wydawnictwo AWF Poznań.
Iskra J., 2004, Lekkoatletyka: podręcznik dla studentów. Wydawnictwo AWF Katowice.
Iskra J., Skowronek T., Szade B., Walaszczy k A., 2005, Metodyka nauczania lekkoatletyki w szkole. Wydawnictwo AWF Katowice.
Mleczko E., 2007, Lekkoatletyka. AWF Kraków.
Pod red. Borka Z., Gabysia T., 2007, Lekkoatletyka dla studentów nauczycieli i trenerów. Część II – skoki, rzuty i wieloboje. Wydawnictwo AWF Katowice.
Migasewicz J., 2000, Podstawy szkolenia miotaczy kulą. Wydawnictwo AWF Wrocław.
Jonak T., Czarnota A., Migasiewicz J., 2005, Gry i zabawy w zastosowaniem oszczepu. Wydawnictwo BK.
Żukowski R., 1988, Rzut oszczepem. Wydawnictwo MAW Warszawa.
Iskra J., Bora P., 2015, Trening mistrzowski w skoku wzwyż. Wydawnictwo Politechnika Opolska, PZLA.
Stodółka J., Migasiewicz J. 2005, Skok o tyczce,. Ewolucja techniki, metodyka nauczania, ćwiczenia specjalne. AWF Wrocław.
Zaborniak S., 2004, Metodyka nauczania ćwiczeń lekkoatletycznych. Poradnik dla nauczycieli. Wydawnictwo Helvetica.
Literatura uzupełniająca
Barankiewicz: S. Leksykon wychowania fizycznego i sportu szkolnego. W-wa 1998.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.