SylabUZ

Generate PDF for this page

COMPANY IN INTERNATIONAL ENVIRONMENT - course description

General information
Course name COMPANY IN INTERNATIONAL ENVIRONMENT
Course ID 14.6-WZ-ZarzP-POM
Faculty Faculty of Legal and Economic Sciences
Field of study management
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Łobos
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu procesów i uwarunkowań różnych wymiarów otoczenia przedsiębiorstwa oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.

Prerequisites

brak

Scope

W ramach prowadzonych ćwiczeń: Wprowadzenie do problematyki przedmiotu. Przedsiębiorstwo w otoczeniu międzynarodowym. Składowe i analiza otoczenia . Kryteria oceny konkurencyjności gospodarek poszczególnych krajów. Benchmarking. Istota i charakter globalizacji i integracji; Wpływ globalizacji i integracji na poszczególne składowe otoczenia przedsiębiorstwa. Otoczenie technologiczne i naukowe. Otoczenie internetowe. Otoczenie społeczno – kulturowe. Procesy zachodzące w otoczeniu polityczno – prawnym.

W ramach prowadzonych wykładów: koncepcje człowieka w gospodarce; rola państwa w gospodarce; relacje polityki i ekonomii w procesie globalizacji; międzynarodowe stosunki ekonomiczne; struktura organizacyjna i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa w globalnej gospodarce.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, prezentacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia dla ćwiczeń: pozytywna ocena z prezentacji wybranego tematu ćwiczeń – studenci otrzymują listę zagadnień omawianych na ćwiczeniach, wybierają temat, do którego są zobowiązani przygotować prezentację z użyciem dostępnych narzędzi dydaktycznych (np. projektor multimedialny, rzutnik); pozytywna ocena z kolokwium – lista pytań z zakresu tematycznego ćwiczeń zostaje studentom przesłana z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania testowe, test wyboru, wybór jednokrotny (na ocenę dostateczny należy uzyskać 65% poprawnych odpowiedzi w teście tj. 13 odpowiedzi poprawnych na 20 pytań, 14 odpowiedzi poprawnych pozwala na uzyskanie oceny dostateczny plus, od 15 do 16 poprawnych odpowiedzi student uzyska oceną dobry, od 17 do 18 odpowiedzi student uzyska ocenę dobry plus, od 19 do 20 poprawnych odpowiedzi student uzyska ocenę bardzo dobry).

Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny – lista pytań z zakresu tematycznego wykładów przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem; pytania zamknięte (na ocenę dostateczny należy uzyskać 65% poprawnych odpowiedzi w teście tj. 13 odpowiedzi poprawnych na 20 pytań, 14 odpowiedzi poprawnych pozwala na uzyskanie oceny dostateczny plus, od 15 do 16 poprawnych odpowiedzi student uzyska oceną dobry, od 17 do 18 odpowiedzi student uzyska ocenę dobry plus, od 19 do 20 poprawnych odpowiedzi student uzyska ocenę bardzo dobry).

Recommended reading

  1. Koćwin L. (red. nauk.), Przedsiębiorstwo w otoczeniu międzynarodowym, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2006
  2. Koćwin L., Rongińska T. (red. nauk.), Dostosowanie zarządzania polskimi przedsiębiorstwami i instytucjami non – profit do norm i standardów Unii Europejskiej, tom 1 i 2, , Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2002.
  3. Ignatiuk S., Ignatiuk S., Zarządzanie strategiczne w świetle teorii i praktyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok 2003.
  4. Drążek Z., Niemczynowicz B., Zarządzanie Strategiczne Przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.

Further reading

  1. Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997.
  2. Jarczewska-Romaniuk A., Relacje polityki i ekonomii w procesie globalizacji, [w:] Globalizacja a stosunki międzynarodowe, redakcja E. Haliżak, R. Kuźniar, J. Symonides, PWN 2004.
  3. Gierszewska G., Maria Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.
  4. Lisiński M., Metody planowania strategicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  5. Ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym z dn. 28 lipca 2005r., Dz. U. z dnia 6 września 2005r.
  6. Ustawa o europejskim zgromadzeniu interesów i spółce europejskiej z dn. 4 marca 2005, Dz. U. nr 62, poz.551.
  7. Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych i biurach informacji gospodarczej z 25 marca 2003, Dz. U. Nr 50 poz. 424.

Notes


Modified by dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (last modification: 28-04-2017 17:41)