Umiejętności i kompetencje w zakresie: znajomości języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwanie się w podstawowym zakresie specjalistycznym językiem zawodowym.
Wymagania wstępne
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka na semestrze III, IV i V jest uzyskanie zaliczenia z oceną w poprzednich semestrach.
Nieformalne: Studenci rozpoczynający naukę języka angielskiego lub niemieckiego na II semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, czyli biegłość językową na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2).
Zakres tematyczny
Program ćwiczeń: Kurs podzielony na moduły zawierające teksty i ćwiczenia językowe. Kurs rozwija wszystkie umiejętności służące biegłej komunikacji. Materiał gramatyczny odpowiedni dla poziomu B2. Szczególny nacisk położony jest na słownictwo specjalistyczne.
Metody kształcenia
Metoda interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka angielskiego lub niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze. Oceny wyników nauczania w formie:
pisemnych prac kontrolnych
przygotowania i kontroli zadań domowych (pisemnych i ustnych)
aktywności studenta na zajęciach (wypowiedź ustna, praca indywidualna i zespołowa)
pracy własnej studenta (prezentacje, lektury, itp.)
Ocena końcowa: Zaliczenie ustne i pisemne na koniec semestru.
Literatura podstawowa
Autorskie materiały wykładowcy
Język angielski:
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Pre-intermediate, Oxford University Press 2010
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate, Oxford University Press 2010
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Upper-intermediate, Oxford University Press 2010
Liz and John Soars, New Headway English Course, Oxford University Press 2010
B. Obee, V Evans, Upstream, Express Publishing 2009.
D. Grant, J. Hughes, R. Mc Larty, Business Focus, Oxford university Press 2007
J. Booley, V. Evans, Grammarway, Express Publishing 2006
V. Evans. Round-up, Express Publishing 2004
Evan Frendo, English for Construction One, Pearson 2012
Evan Frendo, English for Construction Two, Pearson 2012
Język niemiecki:
Ch. Lemcke, L. Lohmann, T. Schelling, Berliner Platz. Deutsch im Alltag fuer Erwachsene. Lehr- und Arbeitsbuch 1/ 2, Langenscheidt, Warszawa 2009
H. Olejnik, Deutsch fuer technische Berufe. Texte mit Uebungen fuer die Fakultaet Bauingenieurwesen und Umweltingenieurwesen, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2005
efinFach gut. Profil 2. Kommunikation in Technik und Industrie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 1999
W. Killer, Polsko-Angielsko-Niemiecki Słownik Budowlany, Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa 2007
J. Pheby, W. Scholze, Słownik obrazkowy niemiecko-angielski, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Wydawnictwo Philip Wilson, Warszawa 1996
Z. Koch, Słownik naukowo-techniczny niemiecko-polski, polsko-niemiecki, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1984
"Mit Beruf auf Deutsch", profil budowlany, Barbara Kujawa, Warszawa 2013 (wydawnictwo: Nowa Era sp. z o.o.)
"Deutsch fuer Profis", branża mechaniczna, Ewa Matuszak, Adam Tomaszczyk, Poznań 2013 (wydawnictwo: LektorKlett Sp. z o.o.)
"Mit Beruf auf Deutsch", profil budowlany, Barbara Kujawa, Warszawa 2013 (wydawnictwo: Nowa Era sp. z o.o.)
"Deutsch fuer Profis", branża mechaniczna, Ewa Matuszak, Adam Tomaszczyk, Poznań 2013 (wydawnictwo: LektorKlett Sp. z o.o.)
Literatura uzupełniająca
Czasopisma anglo- i niemieckojęzyczne, prospekty, katalogi
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2017 11:10)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.