Przygotowanie do współpracy ze studiami graficznymi, agencjami reklamowymi i drukarniami. Umiejętne posługiwanie się aplikacjami do edycji grafiki i składu publikacji wraz z ustawieniami pod kątem różnych zastosowań.
Wymagania wstępne
Obsługa komputera w stopniu podstawowym.
Zakres tematyczny
Szczegółowe omówienie rodzajów i zasad druku oraz zapoznanie z procesem tworzenia pracy. Zapoznanie studentów z historią drukarstwa.
Przekazanie wiedzy z zakresu przygotowania projektu do poprawnego wydruku ze szczególnym uwzględnieniem istotnych parametrów różnych urządzeń wyjściowych.
Omówienie sposobu przygotowania wyciągów barwnych do druku. Wykorzystanie zasady stosowanej w druku offsetowym. Omówienie zagadnień procesu produkcji.
Metody kształcenia
wykład, pokaz, ćwiczenia, dyskusja
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie przewidzianych planem zajęć ćwiczeń (zgodnie z wytycznymi prowadzącego) i aktywna obecność na zajęciach.
Literatura podstawowa
Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion, 2015
DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem, Andrzej Gołąb, Wydawnictwo Helion, 2013
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.