SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing sztuki |
Kod przedmiotu | 04.9-WA-GrafP-MARK-W-S14_pNadGen45LCE |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Grafika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Pojęcie świata sztuki w relacji do rynku sztuki; podstawowe problemy marketingu; pojęcie marki; galeria jako miejsce kontaktu i sprzedaży; indywidualność artysty jako wyznacznik wartości; przemiany sztuki na przełomie XX i XXI w.; Domy aukcyjne i targi sztuki jako przestrzenie wymiany towarowo-pieniężnej; rola Internetu w handlu sztuką; podstawowe kwestie prawne związane z zawodem artysty.
Metoda podająco - systematyzująca – wykład połączony z prezentacjami wizualnymi.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Test i test końcowy z zakresu wykładów i lektur.
Sarah Thornton, 7 dni w świecie sztuki, Warszawa 2011
red. Agnieszka Pindera, Praktyczny poradnik dla artystów, Toruń 2012
Krzysztof Masiewicz, Piotr Bazylko, Poradnik kolekcjonera sztuki najnowszej, Warszawa, 2008
www.artprice.com
www.artinfo.com
www.artfacts.net
www.obieg.pl
www.e-flux.com
Philip Kotler, Marketing, Warszawa 2005
Maria Korzeniowska-Marciniak, Międzynarodowy rynek dzieł sztuki, Kraków 2001
Magnus Resch, Management of Art Galleries, Ostfildern 2014
oprac. zbiorowe Czarna Księga Polskich Artystów, Warszawa 2015
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 29-05-2018 00:12)