SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rzeźba z modelowaniem |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-ArchWP-RZBA-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z różnymi technikami rzeźbiarskimi, rozwijanie i wykorzystanie nabytych umiejętności dotyczących rzeźby, wyobraźni i świadomości kształtowania przestrzeni. Kształtowanie świadomości rzeźbiarskiej i jej praktyczne wykorzystanie. Umiejętność rozwoju własnej kreacji i indywidualności twórczej oraz refleksji z tym związanej.
Podstawowa wiedza i umiejętności rysunku i malarstwa, a także pokrewnych technik plastycznych.
Wykonywanie zadań na tematy o wyższym poziomie abstrakcji. Wzbogacenie programów pod kontem charkterystyki kierunku. Uzupełnienie wiedzy i umiejętności potrzebnej i przydatnej w realizacji twórczej dyplomu licencjackiego. Propedeutyka warsztatu rzeźbiarskiego, rzeźbiarskie studium natury, studium aranżacji przestrzeni, obiekt w przestrzeni.
Indywidualna praca i dyskusja formalna ze studentem. Poszukiwania własnych form, przekonań, uzasadnień i środków wyrazu artystycznego. Zapoznawanie grupy z możliwościami technologicznycznymi związanymi z zakresem tematycznym przedmiotu i koncepcjami prac poszczególnych studentów. Doskonalenie umiejętności i świadomości artystycznej, poprzez doświadczanie różnych technik i form rzeźbiarskich. Zachęcanie do formułowania własnych myśli, koncepcji, przekonań i wyrażania problemów artystycznych, sądów, do twórczego dialogu, do twórczego sporu. Prace eksperymentalne w pracowni.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Frekwencja, aktywność na zajęciach, realizacja i rozumienie zadań, śródsemestralne i końcowosemestralne przeglądy prac.
A. Kępińska- ,,Energie sztuki”.
G.Dziamski - ,,Wolność od intelektu?”
LBrogowski- ,,Sztuka i człowiek”, ,,Sztuka w obliczu przemian”.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 29-04-2017 13:03)