SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka w zakresie III etapu edukacyjnego |
Kod przedmiotu | 05.3-WA-EASPD-PRE3-Ć-S14_pNadGenTC424 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z funkcjonowaniem gimnazjum, realizacją jego zadań, organizacją pracy wychowawczo-opiekuńczej. Przygotowanie do prowadzenia lekcji wychowawczej, diagnozowania trudności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Doskonalenie umiejętności współdziałania z pedagogiem, psychologiem szkolnym, rodzicami uczniów.
Zaliczenie praktyki z I i II etapu edukacji.
Organizacja pracy szkoły. Obserwacja czynności podejmowanych przez nauczycieli i uczniów oraz interakcji w klasie szkolnej. Trudności wieku dorastania; diagnoza, terapia (spotkanie z pedagogiem i psychologiem szkolnym). Praca z uczniem zdolnym. Przygotowanie i prowadzenie lekcji wychowawczej. Podejmowanie indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły. Przygotowanie scenariusza spotkania z rodzicami.
Zespół metod praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie przez studenta w teczce dokumentacji z praktyki (dokumentacja dotycząca pracy szkoły, protokół z obserwacji lekcji, zajęć pozalekcyjnych lub zebrania z rodzicami, przygotowane pomoce dydaktyczne, wywiad z uczniem, nauczycielem lub pedagogiem szkolnym, własny konspekt lekcji wychowawczej i inne).
Szkolne dokumenty (Statut szkoły, Program profilaktyczno-wychowawczy szkoły, Regulamin ewaluacji z zachowania, dzienniki, itp.).
King G., Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, tłum. J. Bartosik, GWP, Gdańsk 2003.
Speck O., Być nauczycielem Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturalnych, tłum. E. Cieślik, GWP, Gdańsk 2005.
Psychologia rozwoju człowieka, t.3, red. B. Harwas-Napierała, PWN, Warszawa 2002.
Chętkowski D., Nauczycielskie perypetie (o wojnie wszystkich ze wszystkimi), GWP, Gdańsk 2010.
Herbert M., Kiedy dziecko i jego rodzice potrzebują pomocy, tłum. M. Polaszewska-Nicke, GWP, Gdańsk 2007.
Herbert M., Rozwój społeczny ucznia. Poznanie potrzeb i problemów dzieci w okresie dorastania, tłum. E. Jusewicz-Kalter, GWP, Gdańsk 2004.
Kobyłecka E., Nauczyciele i uczniowie gimnazjum wobec wyboru wartości. Między pewnością a zwątpieniem, Wyd. UZ, Zielona Góra 2009.
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)