SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Edytory obrazu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Edytory obrazu
Kod przedmiotu 03.4-WA-EASPP-EDOB-Ć-S14_pNadGen8O29Q
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Piotr Czech
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Kształtowanie podstawowej wiedzy z obszaru edytorów obrazu dla potrzeb budowania projektów z zakresu mediów cyfrowych z uwzględnieniem możliwości współczesnego oprogramowania (Photoshop oraz pokrewne). Umiejętne łączenie mediów analogowych (rysunek, grafika, malarstwo) z możliwościami przetwarzania mediów cyfrowych. Kształtowanie świadomości w przygotowaniu do pracy w charakterze edytora mediów cyfrowych.

Wymagania wstępne

Podstawy obsługi komputera oraz systemu operacyjnego. 

Zakres tematyczny

Wprowadzenie w wybrane podstawowe zagadnienia z zakresu grafiki cyfrowej 2D oraz graficznych wizualizacji, gdzie rozwijana jest umiejętność łączenia manualnych zdolności warsztatowych w obszarze rysunku, malarstwa, grafiki w połączeniu z medium jakim jest komputer i możliwościami jakie stwarza współczesne oprogramowanie graficzne. Świadomość wykorzystywania tego medium poszerza możliwości procesu subiektywnej kreacji i rozwija wyobraźnię, dając tym samym praktyczne narzędzie do zastosowania w realizacjach artystycznych i edukacyjnych cyfrowego obrazu komputerowego. Poszukiwanie indywidualnych postaw w tym obszarze mediów ma na celu uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie jego umiejętności świadomego i praktycznego zastosowania przetworzonego obrazu cyfrowego.

Metody kształcenia

Ćwiczenia w trakcie których studenci realizują praktyczne zadania, w obszarze zadanego czasu. Ćwiczenia obejmują projektowanie kompozycji cyfrowych, obsługę mediów, naukę oprogramowania graficznego zgodnego z cyfrową obróbka obrazu oraz jego przetwarzania i edycji. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest obecność oraz aktywność w trakcie ćwiczeń. Uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji wyznaczonych zadań. Ocena końcowa jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych oraz oceną realizacji końcowej.

Literatura podstawowa

  1. Adobe Creative Team, Adobe Photoshop CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
  2. Gądek Tomasz, Photoshop. Twoje projekty krok po kroku, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016
  3. Faulkner Andrew, Chavez Conrad, Adobe Photoshop CC/CC PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016
  4. Wieprzkowicz Daniel, Photoshop CC. Wszystko, co musisz wiedzieć o Photoshopie CC, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014

Literatura uzupełniająca

  1. Dewis Glyn, Photoshop. Profesjonalny retusz i fotomontaż, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015
  2. Gądek Tomasz, Photoshop. Od pomysłu do projektu, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012
  3. Owczarz-Dadan Anna, Zaklęcia Photoshopa. Edycja Zdjęć. Wydanie II, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)