SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edytory obrazu |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-EDOB-Ć-S14_pNadGen8O29Q |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Kształtowanie podstawowej wiedzy z obszaru edytorów obrazu dla potrzeb budowania projektów z zakresu mediów cyfrowych z uwzględnieniem możliwości współczesnego oprogramowania (Photoshop oraz pokrewne). Umiejętne łączenie mediów analogowych (rysunek, grafika, malarstwo) z możliwościami przetwarzania mediów cyfrowych. Kształtowanie świadomości w przygotowaniu do pracy w charakterze edytora mediów cyfrowych.
Podstawy obsługi komputera oraz systemu operacyjnego.
Wprowadzenie w wybrane podstawowe zagadnienia z zakresu grafiki cyfrowej 2D oraz graficznych wizualizacji, gdzie rozwijana jest umiejętność łączenia manualnych zdolności warsztatowych w obszarze rysunku, malarstwa, grafiki w połączeniu z medium jakim jest komputer i możliwościami jakie stwarza współczesne oprogramowanie graficzne. Świadomość wykorzystywania tego medium poszerza możliwości procesu subiektywnej kreacji i rozwija wyobraźnię, dając tym samym praktyczne narzędzie do zastosowania w realizacjach artystycznych i edukacyjnych cyfrowego obrazu komputerowego. Poszukiwanie indywidualnych postaw w tym obszarze mediów ma na celu uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie jego umiejętności świadomego i praktycznego zastosowania przetworzonego obrazu cyfrowego.
Ćwiczenia w trakcie których studenci realizują praktyczne zadania, w obszarze zadanego czasu. Ćwiczenia obejmują projektowanie kompozycji cyfrowych, obsługę mediów, naukę oprogramowania graficznego zgodnego z cyfrową obróbka obrazu oraz jego przetwarzania i edycji.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest obecność oraz aktywność w trakcie ćwiczeń. Uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji wyznaczonych zadań. Ocena końcowa jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych oraz oceną realizacji końcowej.
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)