SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów i technik przetwarzania obrazu |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-MTPO-Ć-S14_pNadGenQGPY2 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Podstawowe przygotowanie studenta do tworzenia szeroko rozumianego cyfrowego - multimedialnego obrazu graficznego o różnym zastosowaniu, funkcji i formie.
Łączenie różnych typów obrazowania z wyjściem w przestrzeń i obrazem ruchomym włącznie.
Twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym.
Kreatywne eksperymentowanie z obrazem.
Zasadne wykorzystanie charakterystycznych cech języka cyfrowego w konkretnych realizacjach odpowiadających założeniom idei artystycznej.
Rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej oraz świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności.
Rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych.
Znajomość zasad kompozycji, dobrze widziana podstawowa znajomość rastrowych programów graficznych (Photoshop).
Poruszanie się w obszarach szeroko rozumianych zagadnień graficznych związanych z artystyczną grafiką cyfrową i fotografią cyfrową.
Konstruowanie i analiza koncepcji twórczej odnośnie obowiązujących tematów oraz adekwatny dobór artystycznych środków ekspresji.
Szerokie myślenie o obrazie - konstruowanie obrazu graficznego w przestrzeni wirtualnej komputera – jak i również poza nim. Możliwość łączenie różnych typów działań i technik np. obraz statyczny z obrazem ruchomym, obiekt, instalacja, łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi technikami graficznymi np. wklęsłodrukiem czy sitodrukiem.
Doskonalenie warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać w zaawansowany sposób możliwości graficznych programów komputerowych oraz poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.)
Warsztat cyfrowy jako inspiracja.
Proces przygotowania pliku do druku wielkoformatowego, metody druku cyfrowego, podłoża stosowane w artystycznym druku cyfrowym, druk finalny i druk próbny uwzględniający metody eksperymentalne.
Skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje - korekty mające charakter dyskusji, krótkie wykłady i warsztaty.
Student realizuje konkretne zadania - projekty i na bieżąco przedstawia je do korekty.
Ostatecznym etapem jest fizyczna realizacja idei projektu zadanych lub indywidualnie zaproponowanych przez studenta tematów, np. wydruk, obiekt, instalacja, projekcja.
Obowiązkowe przeglądy śródsemestralne i końcoworoczne.
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, konkursach i wystawach zewnętrznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac w formie wydruków wielkoformatowych, projekcji, instalacji, obiektów lub innych eksperymentalnych technik.
Na finalną ocenę składają się:
Skala ocen: od 2 do 5
A) Czasopisma, magazyny, strony internetowe:
- FORMAT pismo artystyczne,(kwartalnik), wydawca ASP Wrocław
www.format-net.pl
- ARLUK, pismo artystyczne,(kwartalnik), wydawca Stowarzyszenie Kulturalne ARTES, Poznań
www.artluk.com
- ARTEON, magazyn o sztuce, wydawca Dom Wydawniczy ,, Kruszona" Sp. z o.o. Poznań
www.arteon.pl
- 2+3D grafika plus produkt - Kwartalnik projektowy ( Ogólnopolski kwartalnik poświęcony grafice użytkowej, projektowaniu produktu oraz historii polskiego projektowania), wydawca 2+3D Kraków
www.2plus3d.pl
- AUTOPORTRET - PISMO O DOBREJ PRZESTRZENI (kwartalnik), wydawca Małopolski Instytut Kultury
www.http://autoportret.pl/
- MOCAK forum - pismo o charakterze interdyscyplinarnymz arówno na poziomie teorii sztuki, jak i praktyki artystycznej, wydawca- Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
https://mocak.pl/mocak-forum
- www:triennial.cracow.pl (Stowarzyszenie Miedzynarodowe Triennale Grafiki- Kraków)
- www:icondata.trienial.cracow.pl (wirtualne muzeum współczesnej grafiki)
- www:polishprintmaking.com
- www.mocak.pl Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
http://www.kulturawspolczesna.pl/
B) Katalogi z konkursów i wystaw, min:
- 5 -9 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015
- ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
- 7 - 8 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009 I 2012, BWA Katowice
- 9 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2015, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice
- Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012
- Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015
- Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia
- Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014
C) Podręczniki do programów graficznych min:
- Adobe Photoshop CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik Autor: Adobe Creative Team, Helion 2013
- Adobe Photoshop CS5/CSP PL , Helion, 2011,
- Po prostu Photoshop CS5/CSP PL, Helion 2011, Elaine Weinmann, Peter Lourekas, Helion 2011
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)