SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie graficzne |
Kod przedmiotu | 03.5-WA-EASPP-PGRA-Ć-S14_pNadGenJ0G39 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest nauka podstaw oraz rozwój umiejętności w zakresie prowadzenia projektowych badań wstępnych, opracowanie właściwych koncepcji, tworzenie kompozycji i układów graficznych oraz organizacji projektu. Posługiwanie się nowymi technikami, technologiami, oraz staranny dobór materiałów stosowanych w realizacjach współczesnego projektowania graficznego. Nauka zasad tworzenia przekazu wizualnego i budujących go elementów. Łączenie funkcji estetycznej i informacyjnej w grafice. Obraz i tekst jako komponenty komunikatu wizualnego. Stosowanie zasad typografii. Znak jako moduł w komunikacji. Kolor jako element w realizacjach projektowych, przetwarzanych cyfrowo. Historia i współczesne tendencje w projektowaniu. Kreowanie indywidualnych postaw w tym obszarze ma na celu uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie jego projektowej wrażliwości estetycznej oraz umiejętności samodzielnego i efektywnego wdrażania projektu graficznego.
Umiejętność obsługi komputera. Podstawy obsługi programów graficznych Corel Draw, Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign). Umiejętność komponowania tekstu i obrazu, znajomość pojęć z zakresu projektowania graficznego.
Pojęcie kolażu i jego praktyczne zastosowanie w plakacie i innych formach projektowych. Typografia jako ważny element kompozycji w plakacie. Umiejętność przygotowania projektów do druku. Wykorzystanie technik komputerowych w projektowaniu graficznym (opanowanie zasad posługiwania się oprogramowaniem graficznym) oraz rozwijanie ich. Kreatywne łączenie mediów tradycyjnych i cyfrowych.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami szkicowymi (manualnymi) aż po gotowe realizacje (tematy do wyboru – treści programowe) w adekwatnym oprogramowaniu graficznym w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne konsultacje pozwalają na wypracowanie właściwych i samodzielnych decyzji projektowych. Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień projektowania oraz i komunikacji wizualnej, odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz stron www.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną.
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w ramach konsultacji indywidualnych projektów (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonych ilościowo ćwiczeń w obszarze semestru (roku) z możliwością wyboru z pełnego zakresu propozycji. Przygotowanie prac do wydruku: pliki .pdf , druk zrealizowanych prac.
Przesłanie w formie cyfrowych „wglądówek” zrealizowanych zadań.
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)