wzbogacania technik indywidualnego warsztatu rysunkowego i okołorysunkowego;
wzbogacania świadomości twórczej;
kreacji ekspresji idei artystycznej;
prezentacji publicznych i komunikacji werbalnej dot. działań w zakresie rysunku i działań okołorysunkowych;
autonomii i niezależności w zakresie kreowania i obrazowania autorskiej refleksji;
wzmacnianie postaw indywidualnych
Wymagania wstępne
Zaawansowany warsztat rysunkowy, okołorysunkowy, zaawansowana świadomość twórcza, samodzielność intelektualna, świadomość uczenia się przez całe życie.
Zakres tematyczny
systematyczne wzbogacanie języka pojęciowego z zakresu sztuki, w szczególności rysunku i nowych mediów;
aktywna obserwacja, notacja oraz analiza rzeczywistości;
poszukiwanie tożsamości artystycznej;
dyskusje w obrębie grupy; korekta i dyskusja na poziomie indywidualnym;
wprowadzanie nowych, alternatywnych dla tradycyjnego rysunku pojęć notacji plastycznej;
systematyczne wprowadzanie w nowe media plastyczne omawianie bieżących zagadnień z zakresu aktualnych wydarzeń sztuki
Metody kształcenia
Dyskusja indywidualna, dyskusja w grupie, korekta indywidualna, systematyczne przeglądy prac, śródsemestralne i końcowosemestralne przeglądy prac, upublicznianie realizacji własnych, itp.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
frekwencja,
aktywne uczestnictwo w zajęciach,
realizacja wszystkich, podanych tematów,
kreatywne podejście do zajęć,
kreatywna postawa artystyczna,
wysoka świadomość twórcza
Literatura podstawowa
Sztuka – Umberto Eco
Obecność mitu – Leszek Kołakowski
Energie sztuki – Alicja Kępińska
Literatura uzupełniająca
inne, aktualne wydawnictwa
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2017 20:14)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.